کد خبر: ۷۲۵۰۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵

انتشار اسناد طبقه‌بندی شده حملات ۱۱ سپتامبر

رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای بر پایبندی خود به شفاف سازی و خارج کردن اسناد مربوط به حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ از حالت طبقه بندی تاکید کرد.
انتشار اسناد طبقه‌بندی شده حملات ۱۱ سپتامبر
آفتاب‌‌نیوز :

جو بایدن در این بیانیه نوشت، با نزدیک شدن به بیستمین سالگرد این روز فاجعه بار، بر این پایبندی تاکید و وعده خود را محقق می‌کنم.

به گزارش پایگاه اینترنتی کاخ سفید، در این بیانه آمده است: "امروز یک فرمان اجرایی به امضا رساندم و در آن به وزارت دادگستری و دیگر نهاد‌های مربوطه دستور دادم تا بر بازنگری روند خارج کردن اسناد مرتبط با تحقیقات اف بی آی درباره حملات ۱۱ سپتامبر از حالت طبقه بندی نظارت داشته باشند. "

"براساس این فرمان اجرایی از دادستان کل خواسته شده است تا اسنادی را که از حالت طبقه بندی خارج شده اند ظرف شش ماه آینده منتشر کند. "

رئیس جمهور آمریکا در این بیانیه افزود، ما هرگز نباید آلام خانواده‌ها و عزیزان دو هزار و ۹۷۷ انسان بی‌گناهی را که در بدترین حمله تروریستی در تاریخ آمریکا کشته شدند، فراموش کنیم. از نظر آن‌ها این فقط یک فاجعه ملی و بین‌المللی نبود. بلکه یک فاجعه شخصی بود.

"به مدت ۲۰ سال کودکان بدون والدین بزرگ شدند و والدین از نبود فرزندانشان زجر کشیدند. "

بایدن تاکید کرد، قلب من همچنان با خانواده‌های قربانیان ۱۱ سپتامبر است که در عذابند و دولت من به تعامل محترمانه با اعضای این جامعه ا دامه خواهد داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین