کد خبر: ۷۲۵۰۴۶
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸

گوگل حساب کاربری مقامات دولت سابق افغانستان را بست

گوگل به طور موقت شماری نامشخص از حساب کاربری ایمیل‌های مرتبط با مقامات دولت پیشین افغانستان را بطور موقت بست.
گوگل حساب کاربری مقامات دولت سابق افغانستان را بست
آفتاب‌‌نیوز :

به گفته یک منبع آگاه، نگرانی از رهگیری اوراق دیجیتال باقی مانده مقامات سابق افغانستان و شرکای بین‌المللی شان، دلیل این اقدام شرکت گوگل عنوان شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، از زمان تسلط گروه طالبان بر اوضاع افغانستان، گزارش هایی منتشر شده مبنی اینکه چگونه پایگاه اطلاعاتی بیومتریک و همچنین اطلاعات مربوط به حقوق و دستمزدهای شهروندان افغان ممکن است از سوی حاکمان جدید این کشور با هدف شناسایی دشمنان آنها مورد سوءاستفاده قرار بگیرد.

گوگل در حالی از تایید آشکار و علنی اینکه این اکانت های مربوط به دولت افغانستان مسدود شده اند، امتناع کرده اما اعلام کرد که این شرکت در حال نظارت بر اوضاع در افغانستان است و اقدامات موقت برای امنیت حساب های کاربری مربوط انجام می دهد.

یک کارمند دولت سابق افغانستان به رویترز گفته بود که گروه طالبان به دنبال دستیابی به ایمیل مقامات دولت سابق افغانستان بوده است. این فرد اواخر مه گذشته گفته بود که گروه طالبان از وی خواسته تا اطلاعات مربوط به سرورهای وزارتخانه ای که وی در آنجا کار می کرده را نگه دارد.

این کارمند دولت سابق افغانستان این درخواست طالبان را نپذیرفته و از آن زمان به بعد خود را پنهان کرده است.

سوابق نشان می دهد که شماری از نهادهای دولتی افغانسان از سرورهای گوگل برای مدیریت ایمیل های رسمی خود از جمله وزارتخانه های دارایی، صنعت، آموزش عالی و معادن استفاده کرده اند.

دفتر پروتکل های ریاست جمهوری افغانستان نیز از گوگل استفاده کرده است.

هدایت پایگاه های اطلاعاتی و ایمیل های دولتی می تواند اطلاعات مربوط به کارمندان دولت سابق، وزرای سابق پیمانکاران دولتی ، هم پیمانان قبیله ای و شرکتای خارجی شان را مهیا کند.

بایدن در روز ۳۰ اوت (۸ شهریور) همزمان با اعلام پایان حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان گفت در ۱۷ روز گذشته نیروهای آمریکایی "بزرگترین عملیات خروج هوایی در تاریخ آمریکا" را انجام دادند و بیش از ۱۲۰هزار شهروند آمریکایی، شهروند کشورهای متحد و متحدان افغان خود را خارج کردند.

او در پاسخ به منتقدانش درباره این تصمیم گفت که طبق نظر تمام فرماندهان میدانی آمریکا، پایان دادن به حضور نظامی در افغانستان بهترین راه ممکن برای حفاظت از جان نیروهای نظامی آمریکا و تضمین امنیت خروج غیرنظامیان از این کشور طی هفته‌ ها و ماههای آینده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین