کد خبر: ۷۲۵۱۰۹
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲

استعفای شهردار رشت/ بهارمست سرپرست شد

اعضای شورای اسلامی رشت غروب شنبه ۱۳ شهریور با برگزاری جلسه فوق العاده با استعفای سیدمحمد احمدی شهردار این شهر موافقت و علی بهار مست را به عنوان سرپرست شهرداری رشت انتخاب کردند.
استعفای شهردار رشت/ بهارمست سرپرست شد
آفتاب‌‌نیوز :

رییس شورای اسلامی رشت در ابتدای این جلسه درباره استعفای شهردار اظهار داشت: به سید محمد احمدی گفتم برای آوردن شما به منظور به عهده گرفتن مسئولیت شهرداری رشت تک تک اعضا هزینه کردند تا با انتخاب شما ثبات و آرامش در مجموعه شهرداری رقم بخورد و ادامه کار با سرپرست را تجربه نکنیم.

وی بیان داشت: اما این صحبت ها مورد قبول احمدی شهردار رشت واقع نشد و خواستار برگزاری جلسه فوق العاده شورا برای بررسی و پذیرش استعفا شدند.

علت کناره گیری شخصی است

شهردار رشت پس از سخنان رییس شورای اسلامی این شهر گفت: علت کناره گیری بنده شخصی است و ارتباطی به اعضای شورا و مسایل بیرونی ندارد.

سید محمد احمدی افزود: بنده با فشار برای استعفا تصمیم نگرفته ام مگر اینکه شما اعضای شورا احساس کنید که از شما دلخور هستم.

وی با بیان اینکه واقعا مصلحت نمی دانم که مسیر را ادامه دهم ، افزود: از مردم، کارکنان، همکاران در مجموعه شهرداری، مدیران ، اعضای شورا و بزرگان شهر رشت شرمنده ام.

وی از اعضای شورای اسلامی رشت خواست تا با استعفایش موافقت شود.

استعفای احمدی از سمت شهردار رشت مخالف و موافقی برای نطق نداشت بنابراین نسبت به رای گیری استعفا اقدام شد که در نهایت با ٧ رای موافق با استعفای سید محمد احمدی موافقت شد.

در ادامه اعضای شورای اسلامی رشت برای انتخاب سرپرست شهرداری این شهر اقدام کرده که سه نفر از مدیران شهرداری شامل علی مقصودی مدیر منطقه پنج شهرداری رشت ، ناصر عطایی معاون مالی و اقتصادی و علی بهارمست معاون برنامه ریزی و منابع انسانی را برای رای گیری معرفی کردند.

اعضای شورای اسلامی رشت حدود نیم ساعت در جلسه ای غیرعلنی درباره گزینه ها به بحث و بررسی پرداختند که در نهایت با حضور خبرنگاران با رای گیری، علی بهارمست با ٧ رای به عنوان سرپرست شهرداری رشت به مدت سه ماه انتخاب شد.

در این جلسه هر ١١ عضو شورای اسلامی رشت حضور داشتند.

محمد احمدی شهردار رشت چهارشنبه گذشته با حضور در بخش دوم و غیر علنی جلسه شورا استعفای خود را تقدیم شورا کرد، او مسائل شخصی و بیماری و توصیه پزشک و تاکید بر دوربودن از فضای تنش زا را دلیل استعفای خود اعلام کرده بود.

سید محمد احمدی از مهرماه سال ٩٩ با ٩ رای اعضای شورای اسلامی پنجم به عنوان شهردار رشت انتخاب شده بود.

شورای اسلامی رشت ١١ عضو دارد.

رشت دارای حدود ٧٠٠ هزار نفر جمعیت است که در طول روز به یک میلیون و ٢٠٠ هزار نفر می رسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین