کد خبر: ۷۲۵۱۶۸
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲

اعتراضات در سراسر فرانسه علیه محدودیت‌های کرونایی

وزارت کشور فرانسه اعلام کرد، ۱۴۲ هزار تن در سراسر فرانسه علیه داشتن اسناد اجباری کرونا برای ورود به اماکن و استفاده از وسایل نقلیه عمومی، اعتراض کردند.
اعتراضات در سراسر فرانسه علیه محدودیت‌های کرونایی
آفتاب‌‌نیوز :

فرانسه هشتمین شنبه خود را در اعتراض به سر برد و بیش از ۱۸ هزار نفر تنها در پاریس دست به اعتراض زدند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، یکی از اعتراضات در پاریس از سوی "فلوریان فیلیپو"، رهبر جناح راستی موسوم به "میهن پرستان" و در پارک "شان دو مارس" در نزدیکی برج ایفل برگزار شد.

دیگر اعتراض در "پلاز دو شاتوله" برگزار شد. بر اساس گزارش شبکه خبری BFMTV، سه تن در جریان اعتراضاتی که به خشونت کشیده و با دخالت پلیس دستگیر شدند.

معترضان روز شنبه پس از ساعت ۱۲:۳۰ به وقت گرینویچ با نواختن موسیقی، به دست گرفتن پرچم فرانسه و سر دادن شعار "آزادی، آزادی" اعتراضات خود را آغاز کردند. بسیاری نیز پلاکاردهایی در دست داشتند. معترضان همچنین خواستار کناره‌گیری ماکرون از قدرت بودند.

همچنین دو جریان اعتراضی دیگر علیه محدودیت‌های کرونایی توسط جنبش جلیقه زردهای فرانسه شکل گرفت. دیگر شهرهای فرانسه نیز قرار است اعتراضاتی ترتیب دهند.

در ژوئیه ۲۰۲۱، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه یکسری محدودیت‌های کرونایی را برای مقابله با گسترش این ویروس اعلام کرد که شامل داشتن سند ویژه بهداشتی است که هر فرد باید آن را برای ورود به اماکن عمومی مانند سینما، کلوپ‌ها و وزرشگاه‌ها و استفاده از وسایل نقلیه عمومی داشته باشد و در این مدرک آمده که یا فرد واکسینه شده یا تست منفی کرونا دارد.

در پایان ماه جاری میلادی، داشتن این سند برای ورود به موزه‌ها،‌ سینماها، تئاترها و تمامی مراسم عمومی با بیش از ۵۰ نفر ضروری شد. از نهم اوت ۲۰۲۱ نیز برای ورود به رستوران‌ها، کلوپ‌ها، مراکز خرید، هواپیماها و قطارهای بین شهری همراه داشتن این سند الزامی شده است.

شنبه گذشته نیز ۱۶۰ هزار تن در این اعتراضات شرکت داشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین