کد خبر: ۷۲۵۲۰۶
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸

فیلم| سرنوشت تلخ سگ‌های آمریکایی بازمانده در افغانستان

گزارش‌ها نشان می‌دهند که سگ‌های آموزش دیده توسط نیرو‌های نظامی امریکایی پس از خروج آن نیرو‌ها از افغانستان در این کشور باقی مانده و بخش عمده‌ای از این سگ‌ها جان خود را از دست خواهند داد.
فیلم| سرنوشت تلخ سگ‌های آمریکایی بازمانده در افغانستان
آفتاب‌‌نیوز :

شبکه خبری "راشا تودی" با اشاره به رهاشدن سگ‌های آموزش‌دیده امریکایی به حال خود در افغانستان می‌نویسد: انجمن بشردوستانه امریکا دولت بایدن را محکوم کرده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ فیلم‌های منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که سگ‌ها در قفس در فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی در کابل محبوس شده‌اند و یا در اطراف فرودگاه پرسه می‌زنند. این انجمن در بیانیه‌ای نوشته است که گزارش‌هایی مبنی بر ترک سگ‌های شجاع ارتش امریکا در افغانستان منتشر شده است. این سگ‌ها به دست دشمنان شکنجه و کشته می‌شوند.

طالبان سگ‌ها را نجس می‌دانند. نگرانی حامیان حقوق حیوانات در مورد بدرفتاری احتمالی با این سگ‌ها است. پن فارتینگ یک تفنگدار سابق بریتانیایی در اواخر هفته گذشته موفق شد ۱۵۰ سگ و گربه را از پناهگاه حیوانات در کابل خارج سازد.

او اما به روزنامه "دیلی میل" گفته که جنگجویان طالبان در راه بازرسی امنیتی به سوی فرودگاه، به سوی یکی از سگ‌ها را شلیک و آن را زخمی کردند.

"جان کربی" سخنگوی وزارت دفاع امریکا، اما گفته که این سگ‌ها رها نشده‌اند و در یک خیریه محلی که توسط یک زن امریکایی به نام "شارلوت مکسول جونز" اداره می‌شود نگهداری شده‌اند. با این وجود، گزارش‌های دیگری نشان می‌دهند که وزارت دفاع امریکا به نیرو‌های نظامی دستور داده حیوانات را در فرودگاه رها کنند. تصاویری که نشان می‌دهند سگ‌ها در میان زباله‌ها پرسه می‌زنند این موضوع را تایید می‌کنند".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین