کد خبر: ۷۲۵۲۲۲
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

ماجرای تهدید به مرگ زن جوان در بازی آنلاین

رئیس پلیس فتا پایتخت درباره ماجرای تهدید و اخاذی خانمی جوان در یکی از شبکه‌های اجتماعی توضیح داد و گفت: پلیس به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا و در قسمت ثبت گزارش‌های مردمی با ما درمیان بگذارند.
ماجرای تهدید به مرگ زن جوان در بازی آنلاین
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار کرد: زنی جوان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه کرد و مدعی شد فردی ناشناس در یکی از شبکه‌های اجتماعی برای وی مزاحمت ایجاد کرده و او را تهدید به مرگ کرده است.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند و با مطالعه اظهارات شاکی و مستندات موجود در پرونده متوجه شدند که وی مدتی قبل در یک بازی مجازی چالشی شرکت کرده و پس از گذشت چند مرحله از این بازی چندنفره، متوجه درخواست‌های نامتعارف برگزارکننده بازی شده و بعد از اینکه قصد خروج از بازی را داشته، تهدید به مرگ شده است.

سرهنگ گودرزی تصریح کرد: با اقدامات تخصصی افسران سایبری، ردپای مجرم در فضای مجازی شناسایی و با محرز شدن اطلاعات هویتی این شخص مشخص شد که وی با ایجاد گروه سرگرمی در یکی از شبکه‌های اجتماعی و راه‌اندازی بازی‌های چالشی و به دست آوردن اطلاعات شخصی افراد حاضر در بازی که عموما خانم‌ها بودند، اقدام به تهدید و مزاحمت و اخاذی از آن‌ها کرده است.

وی افزود: با توجه به اتمام تحقیقات، پرونده در مرحله عملیاتی قرار گرفت و مجرم پس از تشریفات قضایی در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

آرامش مردم خط قرمز پلیس است

رئیس پلیس فتا تهران با بیان اینکه آرامش مردم خط قرمز پلیس است، بیان کرد: متهم پس از حضور در پلیس فتا هرگونه جرمی را انکار کرد، اما پس از روبه‌رو شدن با شاکی بزه انتسابی را پذیرفت و علت این اقدامات را کسب مال اعلام کرد.

وی افزود: رعایت اخلاق در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از ضروریات است که کاربران باید به آن پایبند باشند. چراکه عدم رعایت اخلاق در این فضا باعث هرج و مرج و ناهنجاری‌های فراوان می‌شود و این ناهنجاری‌ها حتی می‌تواند در روابط حقیقی افراد در فضای واقعی تاثیرگذار باشد.

سرهنگ گودرزی تصریح کرد: پلیس به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا و در قسمت ثبت گزارش‌های مردمی با ما درمیان بگذارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین