کد خبر: ۷۲۵۳۰۳
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۸
چرا پرواز العراقیه از ایران به عراق لغو شد؟

تجمع مسافران پرواز العراقیه در فرودگاه امام خمینی

مسافران ایرانی پرواز العراقیه ساعت ۲۱:۳۰ شب گذشته اجازه پرواز به مقصد عراق از مبدا فرودگاه امام حمینی (ره) تهران را نیافتند، اتفاقی که اعتراض هایی را به دنبال داشت و کار به شبکه های اجتماعی هم کشید.
تجمع مسافران پرواز العراقیه در فرودگاه امام خمینی
آفتاب‌‌نیوز :

برخی منابع آگاه به نقل از مقام های فرودگاهی می گویند، پروازهای العراقیه به دستور وزیر کشور عراق متوقف شده است، اما معلوم نیست چرا این شرکت هواپیمایی برغم دستور وزارت کشور عراق اقدام به بلیت فروشی کرده است؟

در روزهای گذشته زائران و مسافران ایرانی در فرودگاه های عراق نیز با توقف صدور روادید سرگردان شده بودند.

گفته می شود با توجه به افزایش تشرف زوار خارجی به عراق، دولت این کشور برای نظام‌مند کردن ورود زوار، صدور روادید در فرودگاه را لغو کرد و همین امر موجب معطلی و سردرگمی زائران ایرانیِ همراه با کاروان‌ها شد.

چند روز پیش حجت الاسلام و المسلمین «غلامرضا اباذری» رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق از تلاش بی وقفه مسئولان ایرانی و عراقی برای تسهیل حرکت زائران بین دو کشور خبر داده و توصیه کرده بود که زائران ایرانی برای اجتناب از هزینه های زمانی و مالی با روادید فرودگاهی به عراق سفر نکنند.

با این حال، دقیقا مشخص نیست پرواز اخیر العراقیة چرا لغو شده است؟

برخی منابع آگاه می گویند سال گذشته شرکت العراقیه هنگام فروش بلیت، تعهد کتبی می گرفت که اگر به هر دلیلی، پرواز لغو شود، شرکت عراقی هیچ وجهی را عودت نمی دهد، حتی اگر ایراد از جانب طرف عراقی باشد.

با این حال، حتی با فرض صحت این گمانه که وزارت کشور عراق دستور توقف ورود مسافران بدون روادید را داده باشد این مساله مطرح می شود که چرا شرکت عراقی همچنان اقدام به فروش بلیت کرده است؟

حتی اگر گفته شود که این دستور جدید دولت عراق است، نباید قانون را عطف به ماسبق کرد و کسانی که با اطلاع شرکت العراقیه و از نمایندگی های فروش آن بلیت دریافت کرده اند باید اجازه عبور بیابند.

بر اساس اخبار رسیده، شرکت العراقیه حتی به مسافران این پرواز درباره لغو آن، اطلاع رسانی هم نکرده است.

با توجه به نزدیک شدن اربعین حسینی، مسافران ایرانی و زوار عتبات عالیات عراق انتظار دارند این اقدام طرف عراقی با پیگیری جدی و واکنش مناسب مسئولان روبرو شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین