کد خبر: ۷۲۵۳۰۶
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۲

دستگیری ۴ صیاد متخلف در آذربایجان غربی

در این عملیات از متخلفان سه رشته تور دامی، یک رشته تور سالیک به همراه چند قطعه ماهی کشف و ضبط و این افراد نیز با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
دستگیری ۴ صیاد متخلف در آذربایجان غربی
آفتاب‌‌نیوز :

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت آذربایجان غربی گفت: مأموران یگان حفاظت این اداره طی یک عملیات منسجم توانستند چهار صیاد متخلف را که اقدام به صید غیر مجاز ماهی در رودخانه زاب این شهرستان می‌کردند را دستگیر کنند.

خالد بایزیدی افزود: این صیادان که غیربومی هم بودند به صورت غیرمجاز در حال صید ماهی در حاشیه رودخانه زاب بودند که با اقدام به موقع ماموران شناسایی و دستگیر شدند.

وی ادامه داد: در این عملیات از متخلفان سه رشته تور دامی، یک رشته تور سالیک به همراه چند قطعه ماهی کشف و ضبط و این افراد نیز با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

بایزیدی، با بیان اینکه هرگونه فعالیت صیادی با انواع تور و ادوات مشابه آن در سد سردشت ممنوع است، اظهار داشت: مجوز استفاده از این نوع تور برای صید ماهی در سدها و منابع آبی به لحاظ تأثیرگذاری آن در کاهش جمعیت ماهیان به هیچ صیادی داده نمی‌شود.

وی از دوستداران محیط زیست این شهرستان خواست که در صورت مشاهده هرگونه تخریب و صید و شکار غیرمجاز حیوانات وحشی مراتب را به این اداره اطلاع دهند.

رودخانه زاب یکی از رودخانه‌های دائمی آذربایجان‌غربی است که از دامنه‌های زاگرس سرچشمه گرفته و پس از عبور از شهرستان پیرانشهر به سوی سردشت ادامه می‌یابد و پس از عبور از این شهرستان به طرف غرب جریان پیدا کرده و با ورود به خاک عراق سرانجام به دجله می‌ریزد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین