کد خبر: ۷۲۵۳۲۰
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۴

قیمت خودرو / پژو پارس و تیبا گران شدند

قیمت خودروهای داخلی در بازار روز شنبه ۱۳ شهریور با ثبات قیمت در تعداد زیادی از خودروها همراه بود. تنها خودروهای پژو پارس و گروه تیبا با افزایش قیمت همراه بودند.
قیمت خودرو / پژو پارس و تیبا گران شدند
آفتاب‌‌نیوز :

در بازار روز شنبه بازار خودروهای داخلی با ثبات قیمت همراه بود و بسیاری از خودروها تغییر قیمتی را ثبت نکردند. در بازار دیروز خودروهای پژو پارس و گروه تیبا با افزایش قیمت همراه بودند.

پژو پارس اتوماتیک مدل ۱۳۹۹ به قیمت ۳۸۲ میلیون تومان و پژو پارس ساده مدل ۱۴۰۰ به ۲۷۰ میلیون تومان رسید.

قیمت تیبا هاچ بک مدل ۱۴۰۰، ۱۶۲ میلیون تومان و تیبا صندوقدار با قیمت ۱۵۰ میلیون تومان ثبت شد.

بر اساس گزارش دنیای اقتصاد از فروش خودروها سازان، نگاهی به آمار فروش خودروسازان بزرگ وابسته به دولت در پنج ماه امسال بیندازیم تا مشخص شود آنها چه افت‌وخیزی در فروش محصولاتشان نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌اند. درمجموع، کل فروش خودروسازان طی نخستین ماه سال، ۶۶هزار و ۹۲۰دستگاه بوده است. این در حالی است که در اردیبهشت، فروش خودروسازان سقوط کرده و به ۴۰هزار و ۵۲۱دستگاه رسیده است.

با این حساب، فروش سه خودروساز بزرگ کشور در اردیبهشت و نسبت به فروردین، ۴۰درصد افت را نشان می‌دهد. در خرداد اما مجموع فروش به بالای ۷۸هزار دستگاه رسیده تا خودروسازان ۹۵درصد محصول بیشتری نسبت به اردیبهشت بفروشند. آمار فروش خودروسازان اما در تیر به اوج رسیده و از قله ۱۰۰ هزار دستگاه عبور کرده است. با توجه به فروش ۱۰۲ هزار و ۲۲۳ دستگاهی خودروسازان در تیر، آنها نسبت به خرداد ۳۱درصد بیشتر محصول فروخته‌اند. در مرداد اما فروش سقوط کرده و به کمی بیش از ۶۰هزار دستگاه رسیده تا تعداد محصولات فروخته‌شده توسط خودروسازان بزرگ طی مرداد و نسبت به تیر، ۴۱درصد افت کند.

بنابراین مرداد را می‌توان ماه سقوط فروش خودروسازان دانست؛ چه آنکه بیشترین افت پنج‌ماهه نصیب این ماه شده است. بر اساس گزارش‌های ارسالی به بورس، بیشترین فروش در پنج ماه امسال به ایران‌خودرو تعلق داشته که بیش از ۱۶۲هزار دستگاه محصول سواری فروخته‌است. ایران خودرو در مقایسه با پنج ماه سال گذشته نزدیک به ۱۳درصد افزایش فروش داشته است.

ایران‌خودرو همچنین در مرداد نیز ۲۸هزار و ۱۷۷دستگاه محصول را به فروش رسانده تا در مقایسه با تیرافت کند. آمار بیشترین محصول فروخته‌شده ایران‌خودرو به گروه پژو تعلق بگیرد؛ به‌نحوی‌که ۱۱۶هزار و ۲۳۱دستگاه انواع پژو توسط این خودروساز به فروش رفته است. کمترین میزان فروش ایران‌خودرو نیز به پژو ۲۰۰۸ مربوط بوده، خودرویی که گویا دیگر تولید نمی‌شود.

بررسی آمار فروش ماهانه ایران‌خودرو اما نشان از نوسان دارد. این شرکت در فروردین امسال ۳۷هزار و ۶۱۲دستگاه محصول را به فروش رسانده، اما در اردیبهشت افتی سنگین را متحمل شده است. طبق آمار، فروش ایران‌خودرو در دومین ماه سال به ۱۵هزار و ۲۶۹دستگاه رسیده که نشان از افت ۶۰درصدی دارد. فروش ایران‌خودرو در خرداد هرچند نسبت به اردیبهشت اوج گرفته، با این حال به سطح فروردین نرسیده است.

در خرداد، ایران‌خودرویی‌ها ۳۶هزار و ۶۵۶ دستگاه محصول فروخته‌اند تا نسبت به اردیبهشت رشدی ۱۴۰درصدی را تجربه کنند. بزرگ‌ترین خودروساز ایران اما در تیر به اوج فروش پنج ماه امسال خود رسیده و توانسته با رشدی ۲۱درصدی، ۴۴ هزار و ۴۳۰ دستگاه محصول بفروشد. در مرداد اما ایران خودرو با سقوط فروش مواجه شده؛ به‌نحوی‌که تعداد خودروهای فروخته‌شده این شرکت به ۲۸هزار و ۱۷۷ دستگاه رسیده است. با این حساب، ایران‌خودرویی‌ها در مرداد و نسبت به تیر، ۳۷درصد کمتر محصول فروخته‌اند.

قیمت خودرو / پژو پارس و تیبا گران شدند

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین