کد خبر: ۷۲۵۳۲۲
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۸

تعیین مجازات اعدام برای اخلالگران اقتصادی در کمیسیون قضایی مجلس

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از مصوبه کمیسیون متبوعش برای تعیین مجازات برای اخلالگران اقتصادی متناسب با جرم صورت گرفته، خبر داد.
تعیین مجازات اعدام برای اخلالگران اقتصادی در کمیسیون قضایی مجلس
آفتاب‌‌نیوز :

سید کاظم دلخوش سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه عصر امروز این کمیسیون، گفت: رسیدگی طرح مقابله با مفاسد اقتصادی در دستورکار جلسه عصر امروز اعضای کمیسیون قرار داشت که ۲ ماده از آن به تصویب رسید.

وی در تشریح مصوبات جلسه امروز اعضای کمیسیون قضایی درباره طرح مقابله با مفاسد اقتصادی، بیان کرد: اعضای کمیسیون برای اشخاصی که با اقدامات‌شان موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور شوند به تناسب جرمی که مرتکب شده‌اند، مجازات درجه یک تا درجه پنج از اعدام، حبس تا جزای نقدی تعیین کردند.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس ادامه داد: برای مثال اخلال‌گران اقتصادی که به صورت گسترده و با هدف مقابله با نظام، نظم اقتصادی کشور را بر هم می‌ریزند، مجازاتشان اعدام است.

دلخوش اظهار کرد:اعضای کمیسیون همچنین در مصوبه‌ای سیستم‌هایی را برای دادگاه‌های انقلاب تعریف کردند که دادگاه‌های انقلاب در هر یک از استان‌ها و شهرستان‌ها چگونه به این موضوع ورود کنند و همچنین رسیدگی به تجدید نظر چگونه باشد.

نماینده صومعه‌سرا در مجلس خاطر نشان کرد: درباره سایر مفاد طرح مقابله با اخلالگران اقتصادی نیز بحث و گفتگو شد، اما رسیدگی و تصمیم گیری درباره آن‌ها به جلسه بعدی کمیسیون موکول شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین