کد خبر: ۷۲۵۳۴۶
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۸

اخبار ضد و نقیض از سقوط پنجشیر

با بالا گرفتن درگیری‌ها در دره پنجشیر، طالبان مدعی شده که بر این منطقه استراتژیک سیطره یافته است. در همین حال رسانه‌های بین‌المللی خبر کشته شدن فهیم دشتی سخنگوی نیروهای جبهه مقاومت ملی افغانستان را تایید کرده‌اند.
اخبار ضد و نقیض از سقوط پنجشیر
آفتاب‌‌نیوز :

مسئولان طالبان می‌گویند در درگیری‌های امشب توانسته‌اند با وارد آوردن تلفات و خسارات زیاد به نیروهای مقاومت، دره پنجشیر، آخرین منطقه‌ای که همچنان در آن مقاومت علیه نیروهای طالبان وجود داشت را تحت کنترل خود درآوردند.

به گزارش الجزیره، در همین حال رسانه‌های مختلف از جمله الجزیره، بی‌بی‌سی، خامه پرس، المیادین و چند خبرگزاری و شبکه خبری دیگر کشته شدن فهیم دشتی، سخنگوی نیروهای جبهه مقاومت ملی افغانستان در پنجشیر را تایید کرده‌اند.

طالبان می‌گوید توانسته مرکز ولایت پنجشیر را به کنترل خود درآورد، ادعایی که نیروهای مقاومت آن را رد می‌کنند و تاکید دارند که درگیری‌ها همچنان ادامه دارد و خسارت و تلفات بسیاری به نیروهای طالبان وارد کرده‌اند.

همزمان تصاویری در صفحات گروه‌های نزدیک به طالبان در شبکه های اجتماعی دست به دست می‌شود که نشان می‌دهد کاروان‌های خودرویی نیروهای طالبان که عمدتا از زره‌پوش‌های آمریکایی و تسلیحات غربی به غنیمت گرفته شده از ارتش افغانستان تشکیل شده، بدون مقاومت و درگیری در شهرهای ولایت پنجشیر در حال تردد هستند.

در همین حال اخباری تایید نشده از فرار امرالله صالح، معاون رئیس جمهور پیشین و از فرماندهان نیروهای مقاومت پنجشیر به تاجیکستان منتشر شده است. همین منابع می‌گویند احمد مسعود فرمانده نیروهای مقاومت پنجشیر در مکانی امن در این منطقه پناه گرفته و از افغانستان خارج نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین