کد خبر: ۷۲۵۳۵۶
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴

دیدار نماینده سازمان ملل با "ملا برادر" و تعهدات طالبان

"مارتین گریفیتس" نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه با "ملا عبدالغنی برادر" رئیس دفتر سیاسی طالبان و رهبران طالبان دیدار و گفتگو کرد.
دیدار نماینده سازمان ملل با
آفتاب‌‌نیوز :

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل در بیانیه ای اعلام کرد که گریفیتس درباره مسائل بشر دوستانه با مقامات طالبان دیدار و گفتگو کرده است.

بر اساس این بیانیه، نماینده سازمان ملل بر تعهد جوامع یشر دوستانه برای ارائه کمک ها و حمایت های بشردوستانه بیطرفانه و مستقل به میلیون ها نفر از مردم نیازمند افغانستان تاکید کرده کرده است.

نماینده سازمان ملل در این دیدار بر نقش مهم زنان در ارائه کمک ها تاکید کرد و از همه طرف ها خواست حقوق ، ایمنی و رفاه آنان را تضمین کنند.

گریفیتس در این دیدار با ابراز همبستگی خود با مردم افغانستان خواستار حفاظت از همه غیرنظامیان، به ویژه زنان، دختران واقلیت ها شد.

بر اساس این بیانیه، مقامات طالبان در این دیدار متعهد به تضمین و تامین امنیت کارکنان، دسترسی به افراد نیازمند و آزادی حرکت آنها شدند.

رهبران طالبان همچنین متعهد شده‌اند که از ارسال کمکهای بشردوستانه به مردم افغانستان اطمینان حاصل و از آن حمایت کنند.

وی با بیان اینکه افغانستان با فاجعه انسانی روبروست، به برگزاری نشست سازمان ملل در ژنو برای کمک به افغانستان اشاره کرد.

نشست سازمان ملل متحد برای کمک به افغانستان و پیشگیری از فاجعه قریب الوقوع انسانی در این کشور آسیای میانه، روز ۱۳ سپتامبر در ژنو برگزار خواهد شد. این نشست درحالی برگزار می شود که برخی قدرتمندترین کشورهای عضو این نهاد، اصلی ترین عوامل بروز شرایط کنونی افغانستان هستند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی توئیتری با اعلام برگزاری این نشست و قصد خود برای درخواست افزایش سریع میزان بودجه کمک های انساندوستانه، افزود: ما برای همبستگی با افغانستان و حمایت از شهروندانش، به حمایت جامعه بین المللی نیازمندیم.

به گفته سازمان ها و نهادهای امدادرسان، بسیاری از افغان ها حتی پیش از به قدرت رسیدن شبه نظامیان طالبان در ماه گذشته (اوت) در پی خشکسالی شدید، به سختی می توانستند غذای خود و خانواده را تامین کنند، و اکنون با انزوای این کشور جنگ زده و اقتصاد از هم گسسته آن، شاید میلیون ها تن با گرسنگی روبه رو باشند.

طالبان در پی خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان، در ۱۵ اوت (۲۴ مرداد ماه) بر کابل مسلط شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین