کد خبر: ۷۲۵۳۶۶
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
روغن زیتون و رژیم غذایی مدیترانه‌ای

راهکاری برای جوان‌تر به نظر رسیدن

این رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌تواند ما را جوان‌تر نشان دهد و روند سریع پیر شدن را متوقف سازد. پیروی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای باعث می‌شود افراد عمر طولانی‌تری داشته باشند و احتمال اضافه وزن را کاهش می‌دهد.
راهکاری برای جوان‌تر به نظر رسیدن
آفتاب‌‌نیوز :

آیا می‌خواهید از طریق تغذیه جوان‌تر به نظر برسید؟ رژیم غذایی مدیترانه‌ای علائم پیری را کندتر می‌کند: از خوردن روغن زیتون بکر گرفته که برای پوست مفید است تا سیب زمینی شیرین که برای تحریک کلاژن سودمند است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ روزنامه "دیلی میل" در گزارشی با اشاره به این که رژیم غذایی شامل میوه و سبزی، ماهی، لوبیا، آجیل و دانه‌ها و روغن‌های گیاهی باعث جوان‌تر ماندن افراد می‌شود می‌نویسد: این رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌تواند ما را جوان‌تر نشان دهد و روند سریع پیر شدن را متوقف سازد.

غذا‌های یونانی و ایتالیایی و سایر کشور‌های حاشیه مدیترانه حاوی ترکیبات پیشتر ذکر شده هستند. خوردن این مواد غذایی با سلامت قلب در ارتباط هستند و خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت نوع ۲، فشار خون بالا و کلسترول بالا را کاهش می‌دهند. پیروی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای باعث می‌شود افراد عمر طولانی‌تری داشته باشند و احتمال اضافه وزن را کاهش می‌دهد.

این روزنامه در ادامه می‌نویسد: روغن زیتون یکی از مهم‌ترین عناصر رژیم غذایی مدیترانه‌ای است. این روغن حاوی ترکیبات ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی قوی است. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در روغن زیتون با کیفیت بالا از تولید رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کنند و روند پیری زودرس را متوقف ساخته و از سلول‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از افزایش سن محافظت می‌کنند و باعث ایجاد پوستی درخشان می‌شوند.

ماهی عنصر مهم دیگر در رژیم غذایی مدیترانه‌ای است که تقویت‌کننده کلاژن است و برای جوان ماندن عنصری کلیدی محسوب می‌شود. تقویت کلاژن باعث تقویت خاصیت ارتجاعی پوست شده و علائم پیری را کاهش می‌دهد. یکی دیگر از ترکیبات در رژیم غذایی مدیترانه‌ای سیب زمینی شیرین است. سیب زمینی شیرین سرشار از ویتامین ث و آ است.

بتاکاروتن موجود در سیب زمینی شیرین می‌تواند تولید کلاژن را تحریک کرده و باعث کاهش علائم چین و چروک شود. ویتامین آ نیز می‌تواند از ایجاد رادیکال‌های آزاد که باعث آسیب به سلول‌های پوست می‌شوند جلوگیری نماید. اسفناج نیز یکی از دیگر از عناصر موجود در این رژیم غذایی است که حاوی آهن، ویتامین ث و ویتامین کا است. آهن موجود در اسفناج به انتقال اکسیژن در سراسر بدن کمک کرده و باعث حفظ سلول‌های سالم پوست و مو می‌شود.

۹۳ درصد اسفناج را آب تشکیل می‌دهد و با هیدراتاسیون اضافی به نرمی و زیبایی پوست کمک می‌کند. کدو دیگر عنصر مهم در این رژیم غذایی حاوی لوتئین و زاگزانتین است که آنتی اکسیدان‌های قوی و مفید برای پوست محسوب می‌شوند. کدو تنبل دیگر عنصر مهم در این رژیم خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد و به محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش کمک می‌کند".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین