کد خبر: ۷۲۵۴۶۰
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
تبلیغات

شرایط خرید خانه در ترکیه ۲۰۲۱

طبق آخرین تغییرات در قوانین مهاجرتی ترکیه، اگر ملکی که در استانبول (یا هر شهر دیگر) خریداری می‌کنید، ۲۵۰ هزار دلار آمریکا یا بیشتر از آن ارزش داشته باشد، در عرض ۳ الی ۶ ماه، می‌توانید به راحتی شهروندی ترکیه را اخذ نمایید.
شرایط خرید خانه در ترکیه ۲۰۲۱
آفتاب‌‌نیوز :

خرید خانه، آپارتمان یا هر نوع ملک، یکی از راه‌های گرفتن شهروندی ترکیه به حساب می‌آید. از قضا هم نسبت به سایر روش‌ها کم هزینه‌تر بوده و از همه مهم‌تر، بسیار امن، مطمئن و آسان است. اما آیا چیزی درباره‌ی شرایط خرید خانه در ترکیه می‌دانید؟ آیا از قوانین سال ۲۰۲۱ آگاهی دارید؟ از هزینه‌های و مالیات‌ها چطور؟ اصلا می‌دانید چقدر سرمایه برای این کار نیاز دارید؟ یا اینکه در چه صورت خرید ملک به اخذ اقامت یا شهروندی منتهی خواهد شد؟

این سوالات، همواره از مهم‌تری دغدغه‌های کسانی است که قصد خرید ملک در ترکیه را دارند، اما متاسفانه یا اطلاعات کافی برای این کار را ندارند، یا در دریایی از اطلاعات نادرست و گیج‌کننده، گیز افتاده‌اند. در سالیان اخیر، از آن‌جایی که اشتیاق و تقاضا برای خرید خانه در ترکیه افزایش یافته است، از همین روی، شرایط نیز اندکی پیچیده‌تر شده است. چه بسیار کسانی که با عدن دانش و آگاهی کافی، دست به خرید ملک زده‌اند، اما سرشان کلاه رفته و سرمایه‌ی خود را از دست داده‌اند.

شرایط اقامت در استانبول

شهر استانبول، اولین انتخاب هر ایرانی برای مهاجرت به ترکیه و خرید ملک در این کشور است. این شهر طلاقی فرهنگ آسیا و اروپایی است و از همین جهت، محبوبیت آن بسیار زیاد است. خرید خانه در استانبول، بدون شک مزایای زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت، زیرا این شهر، پاینخت فرهنگی، تاریخی و اقتصادی این کشور است. البته این را هم نباید از قلم انداخت که شرایط خرید خانه در استانبول، تقریبا با سایر شهر‌های ترکیه برابر است، تنها تفاوت موجود، در قیمت‌هاست.

از جمله شرایط اقامت در استانبول، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

طبق آخرین تغییرات در قوانین مهاجرتی ترکیه، اگر ملکی که در استانبول (یا هر شهر دیگر) خریداری می‌کنید، ۲۵۰ هزار دلار آمریکا یا بیشتر از آن ارزش داشته باشد، در عرض ۳ الی ۶ ماه، می‌توانید به راحتی شهروندی ترکیه را اخذ نمایید.

اگر ملکی که خریداری می‌کنید، بین ۶۰ هزار و زیر ۲۵۰ هزار دلار ارزش داشته باشد، می‌توانید اقامت ترکیه را به دست آورید. گفتنی است که این اقامت تنها یک ساله بوده و برای تمدید مجدد آن، لازم است که یک سال صبر کنید.

حال اگر ارزش ملک شما کمتر از ۶۰ هزار دلار باشد، مانعی برای اخذ اقامت وجود نخواهد داشت، اما شانس شما برای اخذ این اقامت، بسیار اندک خواهد بود.

اگر قصد اجاره ملک در ترکیه را نیز دارید، باید بدانید که تنها اقامت توریستی به شما اعطا شده و اعتبار آن هم، تنها یک سال است و برای تمدید مجدد آن نیز باید یک سال صبر نمایید.

محبوب‌ترین شهر‌های ترکیه برای خرید ملک

همانطور که گفتیم، شهر استانبول، در رتبه‌ی اول محبوب‌ترین شهر برای خرید خانه در ترکیه توسط ایرانیان، قرار دارد. بعد از آن می‌توان به شهرهای، ازمیر، آنکارا، آنتالیا، و آنالیا اشاره کرد. تمامی این شهرها، از جمله شهر‌های توریستی در ترکیه به شما می‌روند و امکانات رفاهی در آن‌ها، بی‌نظیر است.

بازار فروش مسکن در استانبول بسیار داغ است و طبق آخرین آمار منتشر شده در سال ۲۰۲۱، بیشترین میزان خرید ملک در این شهر، توسط ایرانی‌ها انجام شده است.

قیمت خرید ملک در ترکیه

راهنمای خرید خانه در ترکیه، بدون بخش مقایسه قیمت‎ها، معنایی ندارد. از همین روی، لازم است که از هزینه‌ها و قیمت خرید خانه در ترکیه نیز اطلاع کافی داشته باشیم. جالب است بدانید که قیمت ملک در این کشور، از ایران ارزان‌تر است! در حالی که متوسط قیمت خانه در تهران، چیزی در حدود ۲۰ الی ۳۰ میلیون تومان گزارش شده، میانگین قیمت خرید ملک در استانبول، حدود ۱۵ میلیون تومان است.

این ادعا، بدین معناست که خرید خانه در ترکیه با یک میلیارد تومان (چیزی در حدود ۳۰۰ هزار لیر) نیز امکان‌پذیر است. هرچند که اگر بودجه‌ی خود را افزایش دهید، می‌توان در بهترین محله‌های شهر و لاکچری‌ترین رزیدنس‌ها را خریداری نمایید. خلاصه کلام آنکه قیمت قیمت محله‌های استانبول و خرید آپارتمان در ترکیه، به مراتب از ایران به صرفه‌تر است.

نام شهر

میانگین قیمت

استانبول

حدود 4500 لیر (14.5 میلیون تومان)

آنتالیا

حدود 4000 لیر (13 میلیون تومان)

ازمیر

حدود 3500 لیر (11.5 میلیون تومان)

آنکارا

حدود 3000 لیر (10 میلیون تومان)

البته توجه داشته باشید که خرید ملک در ترکیه، اندکی هزینه‌ی جانبی نیز به عنوان کارمزد و مالیات نیز به همراه دارد. این موضوع را باید مدیون نظام دقیق املاک و مستغلات در ترکیه باشیم؛ زیرا اگر به عنوان فروشنده نیز قصد فروش ملک در ترکیه را داشته باشید، این قوانین به نفع شما خواهند بود.

هزینه‌های جانبی خرید ملک در ترکیه نیز به قرار زیر هستند:

عنوان هزینه جانبی

مبلغ

هزینه انتقال سند

2 الی 3 درصد از ارزش کل ملک

عوارض شهرداری

حدود 2 الی 3 درصد از ارزش کل ملک

کمیسیون آژانس املاکی

3 الی 5 درصد از ارزش کل ملک

بیمه (برای اخذ اقامت ترکیه و خرید ملک)

حدود 300 تا 800 لیر

نحوه خرید ملک در ترکیه و مراحل آن

برای آگاهی از شرایط خرید خانه در ترکیه، باید از مراحل آن نیز اطلاع داشته باشیم. در چند سال اخیر، به لطف پیمان مودت بین ایران و ترکیه و عدم نیاز به ویزا برای ورود به این کشور، سفر به ترکیه بسیار اسان شده است و از همین جهت، نحوه خرید خانه در ترکیه نیز تا حد زیادی سهولت یافته است.

برای خرید ملک در ترکیه، لازم است که مراحل زیر را دنبال نمایید:

ابتدا برای جستجوی ملک، لازم است که به ترکیه سفر کنید. این کار توسط بنگاه‌های املاکی آنلاین نیز انجام می‌شود، اما خرید و جستجوی حضوری بهتر است.

بعد از انتخاب ملک و اقدام برای خرید، ملک باید توسط کارشناسان شهرداری، قیمت‌گذاری شود.

در تمام موارد، به همراه داشتن وکیل امین و خبره، توصیه می‌شود.

سپس لازم است حساب بانکی باز کنید و مبلغ ملک را به آنجا انتقال دهید.

حال باید هزینه‌های ملک را به فروشنده و دولت ترکیه بپردازید.

در آخر هم باید همراه با فروشنده به اداره تاپو مراجعه کرده و سند ملک را به نام خودتان بزنید.

خودتان را به دردسر و زحمت نیندازید...

مطالعه‌ی این مقاله، تا حد زیادی چشم شما را نسبت به شرایط خرید ملک در ترکیه باز کرد و تعدادی سوال نیز برایتان به وجود آورده است؛ این موضوع عادی است؛ خرید خانه در ترکیه، به همین اندازه پیچیده است و پیچ و خم فراوانی دارد؛ شاید اصلا همینجا بی‌خیالش شوید و به خود بگویید که به زحمت و دردسرش نمی‌ارزد! اما ما به شما می‌گوییم که خودتان را به زحمت نیندازید.

تا وقتی می‌توان از دانش و تجربه افراد متخصص و مجرب استفاده کرد، چرا باید ما ریسک کنیم و خطر از دست رفتن سرمایه‌ی خود را به جان بخریم؟ وقتی این کار می‌تواند به راحتی و به کمک آگاهی افراد مطلع انجام شود، چرا باید این مسیر ناهموار را تنهایی پیمود؟ از همین روی، ما پیشنهادی برای شما داریم که اطمینان نمی‌توانید آن را رد کنید. ما به شما، «موسسه استانبول همراه» را پیشنهاد می‌کنیم.

استانبول همراه به عنوان یک سایت خرید خانه در ترکیه، به کمک مشاورام مجرب و کارکشته‌ی خود، با سابقه‌ی طولانی در زمینه خرید ملک در کشور ترکیه و اخذ اقامت اینر کشور برای متقاضیان مختلف، می‌تواند تضمینی باشد برای حفظ سرمایه شما و ساخت آینده‌ای بهتر. برای تماس با این شرکت، می‌توانید از پل‌های ارتباطی زیر استفاده نمایید:

وبسایت استانبول همراه

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین