کد خبر: ۷۲۵۶۲۲
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹

بروز عوارض جدید در مادران باردار مبتلا به کرونا

 یک متخصص بیهوشی و ICU با اشاره به درگیری شدیدتر و آمار بالای بیماران در پیک اخیر کرونا، گفت: در این پیک عوارض جدیدی در مادران باردار مبتلا به کرونا از جمله مرگ جنین داخل رحم و آغاز زودتر درد زایمان، بروز پیدا کرده است.
بروز عوارض جدید در مادران باردار مبتلا به کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر فرهمند کلانتری اظهار کرد: از اسفندماه سال ۹۸ که کرونا شیوع پیدا کرد تاکنون، صحنه‌های بسیار تلخ و البته صحنه‌های شیرینی از درمان بیماران دیدم. با توجه به اینکه بیمارستان رازی اهواز سانتر کرونا است و عمدتا زنان باردار به این بیمارستان مراجعه می‌کنند، مادران باردار به صورت تیمی در این بیمارستان درمان می‌شوند.

وی با اشاره به ویزیت حدود ۱۷ هزار بیمار تاکنون، افزود: مراجعات زیادی از بیماران و به همان نسبت زنان باردار به بیمارستان داشتیم اما در موج اخیر، درگیری بسیار شدیدتر و آمار بیماران بالا است. در حال حاضر نیز حدود ۶۰ زن باردار مبتلا به کرونا در بیمارستان رازی بستری هستند.

این متخصص بیهوشی و ICU گفت: به نظر می‌رسد در این پیک، عوارض جدیدی در مادران باردار مبتلا به کرونا از جمله مرگ جنین داخل رحم و آغاز زودتر درد زایمان بروز پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه همه همکاران با حساسیت زیاد درمان مادران باردار را انجام می‌دهند، تصریح کرد: با وجود کمبود همکاران بیهوشی و متخصص ICU و تعداد بالای مراجعات، به سختی و با همکاری دیگر متخصصان توانسته‌ایم رضایت‌بخشی بیماران را فراهم کنیم و بیمارستان نقطه قابل اعتماد مادران باردار باشد.

کلانتری که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: از مردم به ویژه مادران باردار خواهش می‌کنیم بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین