کد خبر: ۷۲۵۶۳۵
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴

تصاویر| هویج از شستشو تا آماده‌سازی برای بازار

بی آبی و کرونا هویج را گل سر سبد صیفی جات کرد در حال حاضر مصرف هویج به دلیل شیوع و گسترش کرونا در بین مردم نیزافزایش یافته است. هم اکنون محصول هویج از استان‌های فارس و لرستان به اصفهان وارد می‌شود و تا چند روز آینده پس ازشستشو و بسته بندی به بازار عرضه خواهد شد
تصاویر| هویج از شستشو تا آماده‌سازی برای بازار
آفتاب‌‌نیوز :

هویج یک سبزی ریشه‌دار با غده ای خوراکی است، رنگ نارنجی این سبزی نیز به خاطر بتاکاروتن است و ویتامین آ، در آن به فراوانی یافت می‌شود.کمبود ویتامین آ باعث ضعف بینایی می‌شود و با بازگرداندن این ویتامین به رژیم غذایی می‌توان مشکل را برطرف کرد.

هویج پس از برداشت به دلیل گل آلود بودن باید پیش از عرضه در بازار مصرف شسته شود. در اصفهان واحدهای متعدد هویج شویی فعال است که این محصول را به صورت صنعتی و سنتی برای عرضه به بازار آماده می کنند.

در اصفهان به عنوان یکی از قطبهای پخش هویج در کشور ، استخرهای هویج شویی فعال است که این محصول را به صورت صنعتی یا سنتی شستشو ، بسته بندی و برای عرضه به بازار آماده میکنند.تعداد زیادی از این واحدهای هویج شویی، در حاشیه رودخانه زاینده رود قرار دارند .این روزها با توجه به بازار زیاد تقاضای هویج ، کار این واحد های صنفی نیز زیاد شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین