کد خبر: ۷۲۵۷۴۴
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

گرد و خاک در ۸ استان/ تداوم بارندگی در برخی مناطق تا ‌پایان هفته

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به فعالیت سامانه بارشی در کشور تا آخر هفته جاری، از وزش باد شدید و خیزش گردوخاک طی این مدت در هشت استان کشور خبر داد.
گرد و خاک در ۸ استان/ تداوم بارندگی در برخی مناطق تا ‌پایان هفته
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیاییان ضمن اشاره به بارش در نوار شمالی کشور طی امروز (۱۷ شهریور) اظهار کرد: در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، شمال و شرق آذربایجان شرقی، ارتفاعات شمال زنجان و قزوین و به‌تدریج در خراسان شمالی بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد که شدت این بارش در استان گیلان و غرب مازندران خواهد بود.

وی ادامه داد: بارش در این مناطق تا فردا (۱۸ شهریور) ادامه دارد و در شرق دریای خزر در استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی تشدید خواهد شد همچنین روز جمعه (۱۹ شهریور) بارش ‌پراکنده برای استان‌های ساحلی خزر و خراسان شمالی ‌پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، طی دو روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات جنوب فارس، ارتفاعات غرب و شمال هرمزگان نیز افزایش ابر و رگبار و رعد و برق‌ ‌پراکنده رخ می‌دهد.

ضیاییان با بیان اینکه از امروز (۱۷ شهریور) تا آخر هفته جاری در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید ‌پدیده غالب است که در شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان در بعضی ساعات همراه با خیزش گردوخاک خواهد بود همچنین امروز در جنوب سمنان، جنوب تهران، البرز، قم، غرب ایلام و خوزستان وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک ‌پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: طی سه روز آینده دریای خزر و از بعدازظهر امروز تا جمعه (۱۷ تا ۱۹ شهریور) خلیج فارس مواج خواهد بود. روزهای شنبه و یکشنبه (۲۰ و ۲۱ شهریور) برای غالب مناطق کشور جوی نسبتا ‌پایدار ‌پیش‌بینی می‌شود و افزایش نسبی دما برای نوار شمال کشور رخ می‌دهد.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۸ شهریور) صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد و طی جمعه (۱۹ شهریور) نیز صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۷ و ۱۸ شهریور) اهواز با بالاترین دمای ۴۷ و ۴۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای ۱۶ و ۱۷ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین