کد خبر: ۷۲۵۸۳۱
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۵

بازداشت ۵ نفر از خویشاوندان زندانی‌های فراری فلسطینی

یک سازمان مدافع حقوق فلسطینیان بازداشت شده گزارش داد که ارتش اسرائیل دست کم پنج نفر از نزدیکان فلسطینی‌هایی را که از یکی از زندان‌های اسرائیل گریخته‌اند، بازداشت کرده است.
بازداشت ۵ نفر از خویشاوندان زندانی‌های فراری فلسطینی
آفتاب‌‌نیوز :

شش زندانی فلسطینی موفق شدند با حفر تونلی از سلول خود در یک زندان‌ فوق امنیتی در شمال اسرائیل فرار کنند. نیروهای اسرائیلی از آن زمان عملیات گسترده‌ای را برای بازداشت این زندانیان فراری آغاز کرده‌اند.

بنا به اعلام «باشگاه زندانیان فلسطینی» که از حقوق بازداشت‌شدگان فلسطینی دفاع می‌کند، ارتش اسرائیل دو برادر محمود عارضه، زندانی فراری را بازداشت کرده‌ است. رسانه‌های اسرائیل از محمود عارضه به عنوان طراح عملیات فرار از زندان جلبوع یاد می‌کنند. نام پدر مناضل نفیعات، زندانی فلسطینی و عضو گروه مسلح «جهاد اسلامی» نیز در میان بازداشت‌شدگان دیده می‌شود.

به گفته «باشگاه زندانیان فلسطینی» خویشاوندان زندانیان فراری در کرانه باختری رود اردن بازداشت شدند. اسرائیل با استفاده از پهپاد و ایجاد ایست‌های بازرسی در کرانه باختری و در مرز با نوار غزه در تلاش است تا زندانیان فراری را بازداشت کند.

یکی از سخنگوهای «باشگاه زندانیان فلسطینی» می‌گوید ممکن است شمار دیگری از نزدیکان زندانی‌های فراری نیز بازداشت شده باشند.

ارتش اسرائیل ضمن تائید بازداشت شبانه چند نفر از ارائه جزئیات بیشتر در این مورد خودداری کرد.

محمد اشتیه، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین روز سه‌شنبه ضمن ابراز خرسندی از فرار چند زندانی فلسطینی از زندان فوق امنیتی جلبوع گفت که جستجوی راه گریز از زندان «حق» هر کدام از این زندانیان بود.

بسیاری از فلسطینی‌ها روز دوشنبه با حضور در خیابان‌های نوار غزه و کرانه باختری رود اردن فرار شش زندانی فلسطینی از زندان اسرائیل را جشن گرفتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین