کد خبر: ۷۲۵۹۵۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳

لاوروف: امنیت اسرائیل اولویت ماست

وزیر خارجه روسیه امروز، پنج‌شنبه در دیدار با همتای اسرائیلی خود گفت، مسکو به تضمین امنیت اسرائیل پایبند است. او در عین حال نسبت به تبدیل شدن خاک سوریه به صحنه تسویه حساب‌ها بین کشور‌های دیگر هشدار داد.
لاوروف: امنیت اسرائیل اولویت ماست
آفتاب‌‌نیوز :

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با یائیر لاپید، همتای اسرائیلی گفت:‌ در خصوص حملات اسرائیل به سوریه ما مخالف تبدیل سوریه به صحنه درگیری بین کشورهای دیگر هستیم و در این زمینه نمی‌خواهیم از خاک سوریه برای حمله به اسرائیل یا کشور دیگر استفاده شود.

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تاکید کرد: نظامیان روس و اسرائیلی هر روز مسائل فنی مربوط به این موضوع را بررسی می‌کنند. این تماس‌ها کارآیی خود را ثابت کرده‌اند و دو طرف امروز روی ادامه این تماس‌ها توافق کردند.

وزیر خارجه روسیه اشاره کرد، وضعیت سوریه همچنان پیچیده است بازیگران خارجی هر کدام منافع خاص خود را در حل و فصل سوریه دنبال می‌کنند.

لاوروف ادامه داد: منافع مشترکی مطرح است مثل منافع امنیت اسرائیل، ما دائما تاکید می‌کنیم که امنیت اسرائیل اولویت ما در مساله سوریه و دیگر نزاع‌هاست. اما منافع غیرقانونی نیز وجود دارند منظورم اشغال غیرقانونی بخش‌هایی از خاک سوریه توسط آمریکا و سوء استفاده از منابع طبیعی، کشاورزی، آبی و پتروشیمیایی متعلق به ملت سوریه است. مضافا اینکه فعالیت‌های آمریکا به جدایی طلبی کردها دامن می‌زند و این مساله منجر به مشکلاتی با ترکیه می‌شود و از این رو تعدد و تعارض منافع مطرح است.

وی تاکید کرد: در این راستا من با لاپید حضور ایران در سوریه را بررسی کردم. تهران عضو چارچوب آستانه است و تمام واقعیت‌های خاک سوریه در اجرای قطعنامه 2254 شورای امنیت در خصوص احیای تمامیت ارضی، احترام به حاکمیت این کشور و منع هر گونه طرح‌های جدایی طلبانه و قدم برداشتن در مسیر مذاکرات ملی فراگیر را مراعات می‌کند.

او تحریم‌های غرب علیه سوریه را غیرقانونی خواند که مانع کمک به ملت سوریه در بازسازی این کشور می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
0
8
شریک راهبردی!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
0
2
این هم لاوروف‌تون.
... رُ کنار بزارین بزارین مردم زندگی‌شون رُ بکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
0
9
آخ آخ چه حال بدی دارن بعضیائی که پشت‌شون به مافیای مسکو گرم بود.
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
2
1
چندسال پیش یادتونه؛ رهبری به ظریف گفت که مواظب خنجر از پشت باشید. بعدش سریع پوتین با یه قرآن تاریخی اومد ایران؟؟
اینو می گفت.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین