کد خبر: ۷۲۶۰۰۲
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۵

دستور واکسیناسیون بالای ۱۸ ساله‌ها

وزیر بهداشت، از صدور دستور تزریق واکسن به افراد بالای ۱۸ سال در مناطق روستایی خبر داد. رئیس سازمان غذا و دارو نیز گفته که اگر کسی واکسن فایزر در ایران، می‌فروشد بدون شک تقلبی و غیرقانونی است.
دستور واکسیناسیون بالای ۱۸ ساله‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: با اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان به خصوص مقابله با کرونا شاهد گره‌گشایی‌های چشمگیری در این بخش هستیم و روز گذشته بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد که این میزان ثبت رکورد جدیدی محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: در مدت کمی که از شروع فعالیت دولت سیزدهم می‌گذرد مقادیر زیادی واکسن کرونا وارد کشور، توزیع و به جامعه هدف تزریق شده است.

عین اللهی با بیان اینکه روند ورود واکسن به کشور شتاب گرفته است یادآورشد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده شمار پایگاه‌های واکسیناسیون نیز در کشور تا دو برابر افزایش می‌یابد (ایرنا).

واکسن فایزر تقلبی نخرید

در خبری دیگر، محمدرضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو گفت: اگر کسی واکسن فایزر در ایران به دیگران می‌فروشد، قطعا تقلبی و غیرقانونی است.

وی افزود: ما به همه منابع معتبر جهانی معرفی نامه داده ایم و واکسن فایزر بایوتک اروپا هم از همین جمله است و معرفی نامه دریافت کرده، اما نکته مهم این است آن چه می‌گویند فایزر در بازار ناصر خسرو وجود دارد، این موضوع کذب است. اگر کسی واکسن فایزر را در دست مصرف کننده می‌دهد، حتما تقلبی است.

شانه‌ساز ادامه داد: حتی روابط عمومی شرکت فایزر آمریکا اطلاعیه داد که فایزر صرفا از طریق دولت‌ها خرید و فروش می‌شود و ما به هیچ شرکت خصوصی فایزر نداده‌ایم و اعلام کرد که آن چه در بازار ایران به نام فایزر فروش می‌شود قطعا تقلبی است و آن را خریداری نکنند.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه واکسن فایزر برای حمل و نقل دمای خاص منهای ۷۰ درجه را دارد گفت: با این شرایط کسی نرود واکسن فایزر تقلبی را خریداری کند و آن چه فروش می‌رود مورد تایید ما نیست.

وی گفت: همه حرف ما را به عنوان ناظر در کشور و هم اعلامیه روابط عمومی شرکت فایزر را مد نظر بگیرند و از این واکسن تقلبی استفاده نکنند که مربوط به سوداگرانی است که از سلامت مردم کسب سود می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین