کد خبر: ۷۲۶۳۴۷
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۰

گوریل‌ها هم به کرونا مبتلا شدند

مواردی از ابتلا به کرونا در بین ۱۳ گوریل در باغ وحشی در آتلانتا در آمریکا مشاهده شد.
گوریل‌ها هم به کرونا مبتلا شدند
آفتاب‌‌نیوز :

مواردی از ابتلا به کرونا در بین ۱۳ گوریل در باغ وحشی در آتلانتا در آمریکا مشاهده شد.گوریل ها در آتلانتا به کرونا مبتلا شدند.

آزمایش کرونای این گوریل‌ها که یکی از آن‌ها ۶۰ سال سن دارد مثبت اعلام شده و این مسن‌ترین گوریل در باغ وحش در جهان است.

باغ وحش آتلانتا در روز جمعه اعلام کرد کارکنان آن از مشاهده سرفه‌های متعدد، آبریزش بینی و تغییرات در اشتهای گوریل‌ها خبر داده اند. آزمایشگاه دامپزشکی دانشگاه جورجیای آمریکا اعلام کرد نمونه‌های آزمایشی از وجود بیماری تنفسی در گوریل‌ها خبر می‌دهند. باغ وحش آتلانتا همچنین اعلام کرده منتظر پاسخ آزمایشگاه دامپزشکی ملی ایمز (Ames) در آیووا است.

مقامات این باغ وحش اعلام کردند در حال درمان گوریل‌ها با استفاده از دارو‌های ضد سارس و کووید هستند.

همچنین مقامات باغ وحش اعلام کردند معتقدند که یکی از کارکنان این باغ وحش که از گوریل‌ها محافظت می‌کرده است به خاطر ابتلا به کرونا جان باخته است. این فرد کاملا واکسینه شده بود و از تجهیزات ایمنی مثل ماسک و دستکش استفاده می‌کرد و هیچ شواهدی دال بر اینکه گوریل‌ها بتوانند ویروس را به انسان منتقل کنند مشاهده نکرده اند و می‌گویند که بازدید کنندگان از باغ وحش در هنگام بازدید از باغ وحش فاصله زیادی با گوریل‌ها دارند.

دکتر سم ریورا (Sam Rivera) مدیر ارشد بخش سلامتی حیوانات گفت "ما بسیار نگران این موارد ابتلا هستیم. ما تمامی دستورالعمل‌های ایمنی را در هنگام کار با گونه‌های مختلف حیوانات و از جمله میمون‌های بزرگ و در طول زمان همه گیری به شدت رعایت کرده ایم."

ریورا اعلام کرد به نظر می‌رسد این دومین مورد از مشاهده موارد ابتلا به کرونا در بین گوریل‌ها است. پیشتر هم ۸ گوریل باغ وحش سن دیگو در ماه ژانویه به این ویروس مبتلا شده بودند. البته همه آن گوریل‌ها بهبود پیدا کردند.

ریورا گفت گوریل‌ها در نزدیک همدیگر زندگی می‌کنند و امکان قرنطینه کردن آن‌ها مشکل است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین