کد خبر: ۷۲۶۴۸۳
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲

کدام مراکز واکسیناسیون در تهران شبانه‌روزی می‌شوند؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به جذب نیروهای داوطلب و همکاری های بین بخشی برای توسعه و افزایش ساعت کاری مراکز تجمیعی واکسیناسیون، گفت: مرکز واکسیناسیون کردستان شبانه روزی شد.
کدام مراکز واکسیناسیون در تهران شبانه‌روزی می‌شوند؟
آفتاب‌‌نیوز :

جلیل کوهپایه زاده افزود: تا هفته گذشته به طور متوسط روزانه ۵۰ تا ۶۰ هزار دوز تزریق واکسن کرونا داشتیم اما با افزایش ساعت کاری مراکز واکسیناسیون، تعداد جایگاه های واکسن در مراکز فعلی و همچنین افزایش مراکز تجمیعی این ظرفیت در هفته جاری، این میزان به دو برابر خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ۴۶ مرکز تجمیعی واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی ایران تا پایان هفته به ۵۰ مرکز می رسد، ادامه داد: پیش از این بزرگ ترین چالش تامین واکسن بود اما در حال حاضر کمبود نیروی انسانی آموزش دیده و همچنین فضای فیزیکی برای راه اندازی مراکز جدید چالش های پیش رو برای افزایش ظرفیت واکسیناسیون هستند اما با همکاری های بین بخشی قطعا این چالش ها هم برطرف می شوند.

کوهپایه زاده گفت: با کمک داوطلبانه نیروی های بسیجی و مردمی، دانشجویان و داوطلبان هلال احمر، مراکز تجمیعی فعلی از روز گذشته به صورت دو شیفت تا هشت شب فعال هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنین از شبانه روزی شدن مرکز واکسیناسیون کردستان خبر داد و افزود: در روزهای آینده نیز چند مرکز دیگر مانند مرکز خودرویی دژبان ارتش واقع در خیابان فاطمی، بیمارستان های تریتا و ساسان و یک بیمارستان دیگر در جنوب شهر شبانه روزی می شوند.

وی با اشاره به ظرفیت شبانه روزی شدن مرکز واکسیناسیون ایران مال، گفت: مرکز واکسیناسیون بوستان گفتگو هم به تازگی راه اندازی شده و فعلا از ساعت ۱۴ تا ۲۰ فعال است اما به زودی شبانه روزی خواهد شد.

کوهپایه زاده اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد واکسیناسیون روزانه از طریق نوبت دهی سامانه salamat.gov.ir انجام می شود که اگر این میزان به صد در صد برسد، موجب تسریع در واکسیناسیون می شود.

وی با بیان اینکه قرار است زمان نویت دوم واکسن نیز از طریق همین سامانه اعلام شود، افزود: در این صورت با هدایت صحیح شهروندان علاوه بر اینکه از شلوغی مراکز کاسته خواهد شد، میزان واکسیناسیون افزایش می یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین