کد خبر: ۷۲۶۵۵۹
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۷

جزئیات تصویب بسته حمایتی هنرمندان در هیئت دولت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بسته حمایتی اصحاب فرهنگ و هنر امروز در جلسه هیئت دولت تصویب شد و به عنوان هدیه ویژه رئیس جمهور در روز سینما به هنرمندان اختصاص پیدا کرد. این بسته شامل تسهیلات کم سود و در برخی موارد بلاعوض است که از سوی صندوق اعتباری هنر به هنرمندان تعلق می‌گیرد.
جزئیات تصویب بسته حمایتی هنرمندان در هیئت دولت
آفتاب‌‌نیوز :

محمدمهدی اسماعیلی با حضور در استودیوی پخش خبر ۲۱ شبکه اول سیما در خصوص طراحی بسته‌های فرهنگی و حمایت از حوزه فرهنگ افزود: در ایام کرونا بیشترین آسیب به حوزه هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر وارد شد، زیرا بسیاری از آن‌ها اجتماع محور بودند و دستخوش تعطیلی قرار گرفته بودند.

وی ادامه داد: پارسال اقداماتی برای هنرمندان آسیب دیده از کرونا انجام شده بود، اما در اندازه‌ای نبود که پاسخگوی بخشی از نیاز‌های حوزه فرهنگ و هنر باشد و دولت جدید تصمیم گرفت تا آسیب‌های این بخش را جبران کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با تأکیدات رئیس جمهور از سه هفته قبل طراحی بسته‌های حمایتی در دستور کار قرار گرفت تا با آن بتوانیم بخشی از ضرر و زیان وارد شده به اهالی فرهنگ و هنر را تامین کنیم.این بسته امروز در هیئت دولت تصویب شد و به عنوان هدیه ویژه رئیس جمهور در روز سینما به هنرمندان اختصاص پیدا کرد.

وی به جزئیات این بسته حمایتی اشاره و عنوان کرد: این بسته شامل تسهیلات کم سود و در برخی موارد بلاعوض است که از سوی صندوق اعتباری هنر به هنرمندان تعلق می‌گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تأکیدات رهبری بر اصلاح ساختار‌های حوزه فرهنگ با نگاهی عقلانی و حفظ نگاه معقول افزود: بعد از فرمایشات رهبری با هماهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و دوستانی خارج از دولت مانند سازمان تبلیغات اسلامی درگاهی ایجاد شد و در حال جمع بندی نظرات هستیم، برای جمع بندی‌های مؤثر، به دبیرخانه فرصتی یک ماهه داده ایم.

آقای اسماعیلی ادامه داد: تأکید رئیس جمهور و دولت مردمی این است که حوزه فرهنگ و هنر به عنوان طبقه نخبه و زحمتکش و مورد اقبال مردم، باید دغدغه هایش به حداقل برسد و امیدواریم با حفظ رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی شاهد راه اندازی فعالیت‌ها در حوزه فرهنگی باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین