کد خبر: ۷۲۶۷۸۱
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶

قیمت بلیت پروازهای اربعین چه شد؟

در حالی که روز گذشته سهمیه زائران ایرانی و پروازهای اربعین دو برابر افزایش یافت و شرایط این سفر در پی توافق دو کشور ایران و عراق اعلام شد همچنان قیمت بلیت هواپیما در بلاتکلیفی به سر می‌برد و از حدود شش میلیون تومان تا حدود ۱۰ میلیون تومان متفاوت است.
قیمت بلیت پروازهای اربعین چه شد؟
آفتاب‌‌نیوز :

روز گذشته و در شرایطی که جزییات سفر اربعین و پروازهای آن اعلام شد، به نظر می‌رسد هنوز توافقی بین ایرلاین‌های داخلی و سازمان هواپیمایی کشوری برای تعیین دامنه قیمتی مشخص بلیت هواپیما صورت نگرفته است و در این میان شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به هر قیمتی که دلشان بخواهد بلیت‌های خود را عرضه می کنند.

البته هفته گذشته خبرهایی مبنی بر توافق برای تعیین قیمت پنج میلیون تومانی بلیت رفت و برگشت هواپیما در پروازهای اربعین اعلام شد اما از همان روز تا کنون خبری از اجرای این توافق نیست و همه شرکت‌های هواپیمایی بلیت این پروازها را (البته به صورت یکطرفه) از دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا حدود پنج میلیون تومان عرضه کرده‌اند.

قیمت بلیت پروازهای اربعین چه شد؟

قیمت بلیت پروازهای اربعین چه شد؟

این فاصله قیمتی بین شرکت‌های هواپیمایی نشان می‌دهد که نه تنها هیچ توافقی بین شرکت‌های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی صورت نگرفته است بلکه بازار پروازهای اربعین بسیار آشفته است و خبری از نرخی مشخص هم نیست.

از سوی دیگر طی روزهای گذشته هیچ اظهارنظری از سوی دو طرف درگیر در این مسئله درباه قیمت بلیت هواپیما مطرح نشده و روز گذشته که جزییات و شرایط سفرهای هوایی اربعین پس از افزایش دو برابری سهمیه ایران اعلام شد هم به قیمت بلیت هواپیما به صورت ضمنی و سربسته اشاره شد.

محمد حسن ذیبخش -سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری- در این باره گفت: در خصوص قیمت بلیت هواپیما نیز همه تلاشمان را می‌کنیم که با قیمت مناسب مسافران بتوانند به عتبات عالیات مشرف شوند. البته توافق صورت گرفته قبلی بر مبنای ۳۰ هزار مسافر بود اما در حال رایزنی با شرکت‌های هواپیمایی هستیم تا بتونیم قیمت مناسبی را عرضه کنیم و زائران عتبات عالیات بتوانند با قیمت مناسب به این سفر معنوی مشرف شوند.

باید در ادامه دید شرکت‌های هواپیمایی مانند ماه‌های گذشته که قیمت مصوب برای بلیت پروازهای داخلی را خودسرانه افزایش دادند، این بار هم زیر بار نرخی تعیین شده برای بلیت پروازهای اربعین نمی‌روند یا آنکه بالاخره و در پی یک توافق، دامنه قیمتی مشخص برای آن اعلام خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین