کد خبر: ۷۲۶۹۰۵
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱

احضار سفیر آمریکا در تاجیکستان

در پی اظهارنظرهای بایدن درباره تاجیکستان، سفیر آمریکا در تاشکند از سوی وزارت امور خارجه تاجیکستان احضار و پیامی در اعتراض به اظهارات بایدن به وی ابلاغ شد.
احضار سفیر آمریکا در تاجیکستان
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت خارجه تاجیکستان در بیانیه‌ای با اشاره به روابط دوستانه و شراکت آمریکا و تاجیکستان گفت: پیامی شفاهی در اعتراض به اظهارات اخیر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به جان مارک پومرشیم،‌ سفیر این کشور در تاجیکستان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک،  وزارت امور خارجه تاجیکستان همچنین تاکید کرد که دولت تاشکند به دنبال توسعه روابط با واشنگتن بر اساس احترام و حمایت متقابل است.

بایدن پس از بازدید از یک ایستگاه آتش نشانی در پنسیلوانیا و در بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان دفاع کرد و گفت افغان‌ها برای خروج از افغانستان به هواپیمای آمریکایی آویزان شدند و این چیزی است که ممکن است در تاجیکستان هم رخ دهد.

بایدن به خبرنگاران گفت: اگر ما در تاجیکستان بودیم و می‌خواستیم با یک هواپیمای ترابری سی-۱۳۰ از این کشور خارج شویم، آنجا هم همان اتفاق می‌افتاد که در افغانستان شاهدش بودیم و مردم به چرخ‌های هواپیما آویزان می‌شدند.

در همین حال، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز روز دوشنبه گفته بود که در صورتی که بایدن به مهلت قانونی ۳۱ اوت ۲۰۲۱ برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان پای‌بند نمی‌ماند یا این روند به تاخیر می‌افتاد، طالبان به حمله‌ای در سراسر افغانستان دست می‌زد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین