کد خبر: ۷۲۶۹۲۲
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸

وعده جدید وزیر بهداشت درباره واکسیناسیون کرونا

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا پایان شهریورماه ۵۰ میلیون دز واکسن تزریق خواهیم کرد.
وعده جدید وزیر بهداشت درباره واکسیناسیون کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

بهرام عین اللهی روز سه شنبه پس از حضور در نشست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به خبرنگاران گفت: هماهنگی بسیار خوبی میان اعضای کمیسیون بهداشت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وجود دارد و در نشست امروز در رابطه با برنامه‌هایی که در آینده قرار است در وزارتخانه عملیاتی شود نمایندگان اظهارنظرهایی را مطرح کردند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آخرین وضعیت واکسیناسیون در کشور اظهار کرد: خوشبختانه مقدار زیادی واکسن با مساعدت رییس جمهوری و معاون اول وارد کشور شد و تاکنون ۳۸ میلیون دز واکسن تزریق شده است.

وی ادامه داد: پیش از این تا پایان تیرماه فقط ۵ میلیون دز واکسن تزریق شده بود در حالی که از مرداد تا شهریورماه حدود ۳۳ میلیون دز تزریق کردیم و امیدواریم تا آخر شهریورماه آن را به بیش از ۵۰ میلیون دز برسانیم.

عین اللهی با بیان اینکه رتبه دوم واکسیناسیون در هفته را در دنیا کسب کردیم، گفت: رتبه اول متعلق به کشور آلمان با تزریق ۶ میلیون دز و رتبه دوم متعلق به ایران با تزریق ۵ میلیون دز در هفته است و امیدواریم رکورد آلمان را در این هفته بزنیم و بیش از ۶ میلیون دز در هفته را تزریق کنیم.

این عضو کابینه سیزدهم یادآور شد: از هفته آینده ۱۷ ساله‌هایی که قرار است کنکور بدهند را با واکسن‌های خاصی که برای زیر ۱۸ ساله‌ها وارد کرده ایم واکسینه خواهیم کرد و دیگر برای کنکور مشکلی از این لحاظ نخواهیم داشت.

عین اللهی خاطرنشان کرد: به زودی تمامی افرادی که خواهان خروج از کشور هستند باید دو دُز واکسن را تزریق کرده باشند و در برگشت نیز کسانی که واکسن تزریق نکرده اند باید آزمایش پی سی آر منفی داشته باشند و مبادی ورودی و خروجی کشور برای جلوگیری از موج بعدی کرونا برای ما اهمیت دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین