کد خبر: ۷۲۷۰۴۹
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹

واکنش‌ها به آزمایش موشکی کره شمالی

وزارت دفاع ژاپن در حال جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات در ارتباط با جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی است و کره جنوبی نیز جلسه‌ای ویژه در این باره تشکیل می‌دهد.
واکنش‌ها به آزمایش موشکی کره شمالی
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت دفاع ژاپن گزارش کرد، ادامه پرتاب‌ موشک‌های بالستیک از سوی کره شمالی مشکل جدی برای ژاپن و جامعه جهانی است و برای این منظور، یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن دستور داده تا به جمع‌آوری اطلاعات و تحلیل آنها و همچنین نظارت بر اوضاع برای حفاظت از جان و مال مردم ژاپن ادامه داده شود و برای اوضاع پیش‌بینی نشده نیز آمادگی لازم در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اداره امنیت دریایی ژاپن اعلام کرده که موشک پرتاب شده از سوی کره شمالی در ساعت ۳:۳۸ به وقت گرینویچ صورت گرفته است. این موشک در منطقه اقتصادی ویژه دریایی ژاپن فرود آمده و گمان می‌رود یک موشک بالستیک بوده باشد. دومین پرتاب نیز پنج دقیقه بعد اتفاق افتاد اما هنوز محل آن اعلام نشده است.

نخست وزیر ژاپن نیز اعلام کرده که آزمایش موشکی کره شمالی تهدیدی برای صلح و ثبات منطقه است و آن را محکوم کرد.

وی گفت: آزمایش‌های موشک بالستیک کره شمالی تهدیدی علیه صلح و امنیت در کشور و منطقه و نقض کننده تصمیم‌های شورای امنیت سازمان ملل است.

نخست وزیر ژاپن همچنین نگرانی شدید خود را اعلام کرده و این آزمایش‌ها را محکوم کرد.

در همین حال، کره جنوبی نیز قرار است نشست اضطراری را در شورای امنیت ملی امروز (چهارشنبه) و به منظور بررسی این پرتاب‌های موشکی از سوی کره شمالی برگزار کند.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی اوایل امروز گزارش داده که پیونگ یانگ دو موشک پرتاب کرده.

جلسه کمیته دائمی شورای امنیت ملی کره جنوبی به محض بازگشت مون جائه این، رئیس جمهور به دفتر خود برگزار می‌شود اما مشخص نشده آیا وی شخصا در این جلسه شرکت می‌کند یا خیر.

این پنجمین آزمایش موشکی کره شمالی از اوایل ۲۰۲۱ محسوب می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین