کد خبر: ۷۲۷۱۵۷
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۱

نماینده سازمان ملل با طالبان گفت‌وگو کرد

دبورا لیونس نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان روز چهارشنبه با سراج حقانی وزیر کشور دولت موقت طالبان در افغانستان برای گفت‌وگو در مورد ایمنی کارکنان تیم ماموریت‌های بشردوستانه در این کشور دیدار کرد.
نماینده سازمان ملل با طالبان گفت‌وگو کرد
آفتاب‌‌نیوز :

یوناما نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان در پیام توییتری نوشت: دبورا لیونس فرستاده سازمان ملل متحد روز چهارشنبه با سراج حقانی دیدار کرد و بر ضرورت انجام خدمات همه پرسنل بشردوستانه سازمان ملل متحد در افغانستان که قادر باشند بدون ارعاب یا مانع به انجام کار برای مردم افغانستان بپردازند، تاکید کرد.

در این دیدار دو طرف همچنین در مورد اعتماد متقابل برای بهبود وضعیت افغانستان به ویژه در راه اندازی مجدد اقتصاد، اطمینان از دستمزد کارکنان دولت و کارکنان بهداشت و درمان و دریافت دارو و غذا به افغان‌های نیازمند پرداختند.

گفته می شود لیونس قبل از عزیمت به کابل در دوحه پایتخت قطر با "محمد عباس استانکزی" معاون وزیر امورخارجه دولت موقت طالبان دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار درباره ضرورت فوری کمک‌های بشردوستانه در افغانستان، اهمیت تشکیل دولت فراگیر و توانایی این کشور در پاسخگویی به چالش‌های اقتصادی گفت‌وگو کردند.

کشورهای جهان، یک ماه پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، در نشست بشردوستانه سازمان ملل متحد در ژنو، نسبت به ارسال کمک مالی بیش از یک میلیارد دلار برای ۱۱ میلیون شهروند افغانستان که نیاز فوری به کمک‌ دارند، متعهد شدند. افغانستان افزون بر مشکلات زیست‌محیطی، یک ماه پس از به قدرت رسیدن طالبان با بحران اقتصادی و اجتماعی مواجه است.

با گذشت حدود یک ماه از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، هنوز برنامه مشخصی از سوی حکومت طالبان به ویژه در مقابله با بحران اقتصادی کشور ارائه نشده است.

بانک جهانی در پی به قدرت رسیدن طالبان، پرداخت کمک‌های مالی به افغانستان را متوقف و تاکید کرد این نهاد جهانی مستقر در واشنگتن به دقت اوضاع افغانستان را زیر نظر دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین