کد خبر: ۷۲۷۲۱۰
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳

رئیسی عازم تاجیکستان شد/ ارتباط با همسایگان از اولویت‌های ایران

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز پنج شنبه به دعوت رسمی رئیس‌جمهور تاجیکستان و به منظور شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای با بدرقه معاون اول رئیس جمهوری، عازم دوشنبه شد.
رئیسی عازم تاجیکستان شد/ ارتباط با همسایگان از اولویت‌های ایران
آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در مراسم بدرقه رسمی جهت شرکت در اجلاس شانگهای در تاجیکستان که به دعوت رئیس جمهور این کشور صورت گرفته است، اظهار کرد: مسئله همکاری های کشورهای منطقه از مسائل مهم و منطقه ای است.

وی ادامه داد: برای همکاری‌های منطقه ای بسیار اهمیت قائل هستیم و سازمان شانگ‌های یکی از سازمان‌های فعال برای همکاری‌های منطقه‌ای است.

برای همکاری های منطقه ای اهمیت زیادی قائل هستیم/ارتباط با کشورهای منطقه و همسایه از اولویت های جمهوری اسلامی ایران است

رئیسی قبل از ترک تهران به مقصد تاجیکستان گفت: این سفر بنا به دعوت رسمی رئیس جمهور تاجیکستان انجام می شود و علاوه بر حضور در اجلاس شانگهای و بیان دیدگاه ها و نظرات جمهوری اسلامی ایران، دیدارهایی نیز با سران و مسوولان عالی کشورهای شرکت‌کننده در این اجلاس خواهیم داشت.

رئیسی با اشاره به دیدار و مذاکرات دوجانبه با همتای تاجیک خود در این سفر، اظهار داشت: متاسفانه مناسبات خوب دو کشور ایران و تاجیکستان با وقفه ای مواجه شده است که با این سفر یک فصل جدیدی را برای روابط در زمینه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با این کشور رقم خواهیم زد.

رئیس جمهور با اشاره به اشتراکات فرهنگی، دینی و زبانی مردم ایران و تاجیکستان تاکید کرد: ارتباط با کشورهای منطقه جزو اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران است و امیداریم در مجموعه مذاکراتی که با مسئولین عالی کشورها در این سفر انجام می شود تعامل بین کشورهای آسیایی بیش از قبل باشد و گام‌های جدیدی در این ارتباط برداشته شود.

رئیسی تاکید کرد: برای گام عملی در رابطه با ارتباطات بین ایران و تاجیکستان، قراردادهایی برای همکاری در حوزه های مختلف اقتصادی، کشاورزی و حقوقی در این سفر امضاء خواهد شد که با اجرایی و عملیاتی شدن این قرادادها شاهد توسعه روابط دو کشور خواهیم بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین