کد خبر: ۷۲۷۲۲۱
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
به دلیل فقر و بیکاری

فیلم| مردم افغانستان لوازم منزل خود را می‌فروشند

بسیاری از مردم افغانستان به دلیل مشکلات مالی مرتبط با فقر و بیکاری مجبور به فروش اثاثیه منازلشان شده‌اند.
فیلم| مردم افغانستان لوازم منزل خود را می‌فروشند
آفتاب‌‌نیوز :

مشکلات مالی مرتبط با فقر و بیکاری بسیاری از مردم افغانستان به ویژه شهروندان بی بضاعت این کشور را طی روزهای اخیر مجبور به فروش اثاثیه منازلشان به منظور تامین نیازهای اولیه خود کرده است.

اصناف فعال در بازار لوازم دست دوم پروژه تیمنی کابل در گفتگو با خبرنگاران، اعلام کردند که شرایط معیشتی مردم طی روزهای اخیر بدتر شده و بحران اقتصادی در افغانستان آغاز شده است.

مبلمان، لوازم آشپزخانه، قالی و تلویزیون‌های قدیمی از جمله کالاهایی هستند که مردم افغانستان به منظور خرید خوراک و مواد غذایی دست به فروش آنها می زنند.

اصناف این بازار می گویند که پس از ورود طالبان به کابل، مردم فقیر همه روزه برای فروش اثاثیه خود به این بازار سر می زنند.

از سوی دیگر بسته بودن بانکها، مشکلات مربوط به تامین وجه نقد و کاهش کمک های بشردوستانه از سوی کشورهای خارجی نیز باعث شدت یافتن بحران اقتصادی و مالی در افغانستان شده است.

سراج الدین احمدی یکی از کسبه این بازار نیز می‌گوید که روزانه در حدود 10 خانواده برای فروش اثاثیه خود به مغازه اش سر می‌زنند.

احمدی با بیان اینکه قیمت مواد خوراکی اصلی مانند روغن، آرد و حبوبات طی روزهای اخیر به شدت افزایش یافته است، می گوید: مردم اثاثیه خود را برای تامین یک لقمه نان می‌فروشند. مهمترین دلیل نیز بی پولی است.

او افزود: قبلا نیز فقر وجود داشت، اما در دوره اخیر بیشتر شده است. اگر قبلا 50 درصد فقر وجود داشت الان به 100 درصد رسیده است.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین