کد خبر: ۷۲۷۲۳۲
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵

سامانه ثبت‌نام اربعین دوباره باز شد

سامانه ثبت نام اربعین (سماح) برای تکمیل ظرفیت در برخی استان‌ها بار دیگر باز شد.
سامانه ثبت‌نام اربعین دوباره باز شد
آفتاب‌‌نیوز :

شرط نخست سفر اربعین، تزریق دو دز واکسن کرونا است که بنا بر اعلام وزارت بهداشت، از بین متقاضیانی که ثبت‌نام اولیه را انجام داده‌اند، تا کنون اطلاعات واکسیناسیون ۴۹ هزار و ۳۷۶ هزار زائر اربعین ثبت و تایید شده است. بنابراین، سازمان حج و زیارت که از روز چهارشنبه، ۲۴ شهریور پیش ثبت‌نام سفر اربعین را متوقف کرده بود، بار دیگر این سامانه را برای تکمیل ظرفیت برخی استان‌ها باز کرد.

در اطلاعیه‌ای که در سامانه سماح منتشر شده، آمده است: «با توجه به تکمیل نشدن ظرفیت برخی از استان‌ها و فرصت اندک باقی‌مانده برای ثبت نام، مقرر شد سامانه تا تکمیل ظرفیت از متقاضیان ثبت‌نام به عمل آورد.»

بنا بر توافق ایران و عراق، ۶۰ هزار زائر ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین اعزام می‌شوند که شروطی برای این مسافران تعیین شده است، از جمله نداشتن بیماری زمینه‌ای و تزریق هر دو دز واکسن کرونا که استعلام‌های لازم برای دریافت تأیید تزریق هر دو دز واکسن کرونا از وزارت بهداشت انجام خواهد شد، دریافت ویزای معتبر با گذرنامه‌ای که ۶ ماه اعتبار داشته باشد و داشتن گواهی نتیجه منفی آزمایش کرونا (PCR).

به گفته حسین ذوالفقاری، رییس ستاد مرکزی اربعین از بین ۶۰ هزار نفر سهمیه ایران برای اربعین، حدود ۲۵ هزار نفر به موکب‌دارها و کمیته‌ها اختصاص پیدا کرده است.

او همچنین تاکید کرده که ویزای ۶۰ هزار زائر اربعین رایگان بوده و ویزای خارج از این، تابع مقررات عراق است.

رییس ستاد اربعین درباره قیمت پروازهای هواپیمایی که حدود ۵ میلیون تومان مصوب شده، گفته است: قیمت بلیت بالا برای افراد دارای ویزای اربعین نیست. افرادی که ویزای اربعین دریافت کنند با همان ویزا می‌توانند از قیمت‌های مصوب سازمان هواپیمایی استفاده کنند.

ذوالفقاری همچنین تاکید کرده که شرکت‌کنندگان در مراسم اربعین باید واکسن زده باشند و حین ورود به فرودگاه باید تست پی‌سی‌آر به همراه داشته باشند. تست پی‌سی‌آر باید در دستشان باشد تا هنگام سوار شدن هواپیما مانعی برای آن‌ها ایجاد نشود. برای برگشت نیز توافق شد تست پی‌سی‌آر توسط عراق گرفته نشود، چون مبلغ انجام این تست در فرودگاه‌های عراق ۴۰ دلار بود و قرار شد از طریق مسیرهای بازگشت توسط وزارت بهداشت جمهوری اسلامی تست پی‌سی‌آر گرفته شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین