کد خبر: ۷۲۷۲۴۲
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
تبلیغات

تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان X۵۰ در تعمیرگاه آنلاین گیربکس

گیربکس نصب شده بر روی لیفان اتوماتیک از نوع CVT با شماره فنی RDC۱۵-FB می‌باشد که ساخت کشور چین است و در واقع یک کپی صنعتی بی کیفیت از روی گیربکس اتوماتیک نیسان جوک است.
تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان X۵۰ در تعمیرگاه آنلاین گیربکس
آفتاب‌‌نیوز :

تعمیر گیربکس لیفان X۵۰ که جزء محصولات وارداتی شرکت کرمان موتور محسوب میشود با یک موتور ۱۵۰۰ سی سی، ۱۶ سوپاپ وارد کشورمان شد.

این خودرو در دو مدل گیربکس دستی و گیربکس اتوماتیک (CVT) به بازار عرضه شد.

لیفان معمولی یا لیفان اتوماتیک

مدل گیربکس دستی یا معمولی خودروی لیفان ایکس ۵۰ (Lifan x۵۰) جزء کم خرج‌ترین مدل‌های خودرو‌های چینی در بازار کشورمان محسوب می‌شود، در طرف مقابل لیفان ایکس ۵۰ با گیربکس CVT به دلیل ضعف در استفاده از متریال و نیز عدم توازن قدرت و کشش موتور و گیربکس بعنوان یکی از پر هزینه‌ترین گیربکس‌های خودرو‌های چینی در بازار ایران محسوب می‌شود.

مدل گیربکس اتوماتیک نصب شده بر روی لیفان X۵۰

گیربکس نصب شده بر روی لیفان اتوماتیک از نوع CVT با شماره فنی RDC۱۵-FB می‌باشد که ساخت کشور چین است و در واقع یک کپی صنعتی بی کیفیت از روی گیربکس اتوماتیک نیسان جوک است.

با توجه به طراحی همه‌ی گیربکس‌های cvt انتقال قدرت توسط دو عدد پولی ورودی و خروجی و زنجیر انتقال نیرو زنجیر CVT که جنس فلزی دارد با تغییر پیوسته‌ی قطر پولی‌های ورودی و خروجی انتقال قدرت به چرخ‌ها صورت می‌گیرد.

حال ضعف عمده‌ای که در گیربکس اتوماتیک (CVT) خودروی لیفان ایکس ۵۰ (lifan x۵۰) وجود دارد بریده شدن پولی‌های ورودی یا خروجی گیربکس به دلیل ضعف در متریال ساخت قطعات می‌باشد.

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک لیفان X۵۰

علائم بریده شدن شفت در گیربکس اتوماتیک (گیربکس CVT) لیفان X۵۰

در صورت بریده شدن شفت گیربکس لیفان ایکس ۵۰ (lifan x۵۰) چراغ CVT روشن شده و خودرو حرکتی به جلو و عقب ندارد و در صورت گاز دادن بیش از حد گیربکس و در نتیجه خودرو شروع به لرزش شدید می‌کند.

در این حالت باید خودرو توسط یدک کش به تعمیرگاه‌های تخصصی گیربکس اتوماتیک منتقل شود و گیربکس بطور کامل دمونتاژ شده و شفت خروجی اورهال و ترمیم و یا تعویض شود.

آیا ترمیم و بازسازی شفت خروجی لیفان ایکس ۵۰ (lifan x۵۰) به صرفه و مقاوم است؟

با توجه به اصلاحاتی که بعداز ترمیم شفت‌های گیربکس اتوماتیک یا CVT لیفان X۵۰ صورت میگیرد شفت ترمیمی بسیار مقاومتر از شفت اولیه بوده و درصد خرابی دوباره‌ی آن به مراتب کمتر از شفت اولیه می‌باشد.

شما می‌توانید جهت تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان X۵۰ به وب سایت تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک آنلاین گیربکس مراجعه نمایید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین