کد خبر: ۷۲۷۲۸۵
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵

نجات دو زندانی از اعدام در قشم

دادگستری هرمزگان از بخشش ۲ زندانی محکوم به قصاص توسط اولیای دم در جزیره قشم خبر داد.
نجات دو زندانی از اعدام در قشم
آفتاب‌‌نیوز :

علی صالحی از بازگشت به زندگی ۲ زندانی محکوم به قصاص در نتیجه گذشت اولیای دم خبر داد و خاطرنشان کرد: صلح و سازش در این پرونده قتل با پیگیری مسئولین قضایی، مددکاران زندان و اعضای شعبه دوم شورای حل اختلاف جزیره قشم و در نتیجه برگزاری جلسات متعدد با اولیای دم محقق شد.

وی گذشت اولیای دم در این پرونده را موجب خشنودی خداوند متعال و اقدامی درخور تحسین و در تأسی از سیره نبی مکرم اسلام (صلی اللّه علیه وآله وسلم) و ائمه معصومین (علیهم السلام) برشمرد و از تلاش و کوشش مسئولین مربوطه، ریش سفیدان و معتمدین محلی و علی الخصوص اعضای شعبه دوم شورای حل اختلاف جزیره قشم قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با اشاره به تأکیدات ریاست قوه قضاییه در رابطه با لزوم تلاش برای ایجاد مصالحه در پرونده های قصاص، بیان داشت: ترویج فرهنگ صلح و سازش که دارای ریشه های دیرینه تاریخی و اعتقادی در میان مردم مؤمن و متدین ایران اسلامی است، می تواند در بسیاری از موارد، حلال مشکلات باشد که تحقق این مهم، سعی جمعی و عزم همگانی را می طلبد.

وی همچنین از عموم مردم خواست تا در کنار دستگاه قضایی و شوراهای حل اختلاف به منظور ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش در سطح جامعه همکاری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین