کد خبر: ۷۲۷۳۰۴
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹

جزئیات سفر نیم‌روزه وزیر بهداشت به کرمانشاه

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان اولین وزیر و دولتمرد دولت سیزدهم روز پنجشنبه به کرمانشاه سفر کرد و از مراکز درمانی بستری و مداوای مبتلایان به کرونا و مراکز تزریق واکسیناسیون بازدید کرد و سپس آخرین وضعیت بیماری کوئید ۱۹ در استان را در نشست ستاد کرونا مورد بررسی قرار داد.
جزئیات سفر نیم‌روزه وزیر بهداشت به کرمانشاه
آفتاب‌‌نیوز :

«بهرام عین‌اللهی»؛ ساعت ۱۰ صبح پنجشنبه از طریق فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی وارد شهر کرمانشاه شد و مورد استقبال استاندار و رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت و بلافاصله عازم مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) این شهر شد.

وزیر بهداشت با ورود به مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) از بخش ویژه بیماران مبتلا به کرونا در این مرکز بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت درمان این بیماران قرار گرفت. وی همچنین به مرکز گلستان که بیمارستان تخصصی نگهداری بیماران مبتلا به کرونا است نیز رفت و علاوه‌ بر گفت و گو با کادر درمان با تعدادی از بیماران از نزدیک سخن گفت و در جریان مشکلات و نواقص و درخواست‌های آنان قرار گرفت.

لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مرزهای کرمانشاه

عین اللهی در جریان بازدید از مرکز گلستان با تاکید بر ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در زمان ورود و خروج مسافران از مرزهای کرمانشاه به کشور تاکید کرد: باید تمام پروتکل‌های بهداشتی در مرزها انجام شود و هرگونه موارد مشکوک با جدیت رصد و پیگیری شود.

وزیر بهداشت همچنین از اورژانس جدید مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) که مدتی قبل به بهره برداری رسید نیز بازدید کرد. بخش اورژانس جدید این مجتمع دارای ۵۰ تخت می باشد که ۱۲‌ تخت به آی سی یو اختصاص یافته است.

این بخش با اعتبار ساختمانی ۲۵ میلیارد تومان و اعتبار تجهیزاتی ۴۰ میلیارد تومان (با احتساب ارز آزاد) افتتاح و اخیرا به بهره برداری رسید.

بازدید از مرکز فوق تخصصی آنژیو گرافی

در ادامه همچنین عین الهی از مرکز سکته حاد مغزی یا scu در مرکز فوق تخصصی آنژیو گرافی و اینترونشنال رادیولوژی بیمارستان امام رضا (ع) بازدید کرد.

این بخش یکی از معدود مراکز سطح کشور با تجهیزات سرمایه ای پیشرفته و بروز همچون MRI سه تسلا ،آنژیوگرافی بای پلین و سی تی اسکن ۲۵۶ اسلایس، جهت تشخیص و درمان بیماریهای عروقی ، سکته های حاد مغزی، قلبی می باشد.

این بخش در سطح دوم بیمارستان امام رضا ( ع) مستقر است و بلافاصله پس از پذیرش بیمار ،اقدامات فوق تخصصی تشخیصی با مجهزترین تجهیزات و همچنین درمان دارویی به موقع انجام خواهد شد.

مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) شهر کرمانشاه یکی از مراکز درمانی مجهز و پیشرفته غرب کشور است که از زمان شیوع کرونا تاکنون به مرکز تخصصی بستری و مداوای بیماران مبتلا به ویروس کرونا تبدیل شده است.

بازدید وزیر بهداشت از مرکز تجمیعی واکسیناسیون دانشکده بهداشت

عین الهی در ادامه مرکز تجمیعی واکسیناسیون دانشکده بهداشت را مورد بازدید قرار داد.

وزیر بهداشت در این بازدید ضمن اعلام برداشتن محدودیت سنی جهت تزریق واکسن در استان کرمانشاه، بر تسریع در واکسیناسیون عموم مردم تاکید کرد و از کرمانشاهیان خواست به منظور کاهش سیر بیماری و مرگ و میر ناشی از کرونا در استان، در تزریق واکسن کووید اقدام نموده و همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند.

او سپس به مرکز مراقبت ۱۶ ساعته سینا در کرمانشاه رفت و سپس برای جمع بندی بازدیدهای خود به میان خبرنگاران آمد.

سرعت واکسیناسیون سهمیه استان‌ها را مشخص می‌کند

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی پس از بازدید از مرکز مراقبت ۱۶ ساعته سینا در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هیچ‌گونه کمبود واکسنی در کشور نداریم، گفت: هر استانی که با سرعت بیشتری واکسیناسیون را انجام دهد سهمیه واکسن بیشتری را می‌گیرد.

عین‌الهی افزود: نگرانی ما از این است که واکسن در استانها ذخیره نشود و به هر میزانی که واکسن تزریق شود معادل آن را در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور قرار می‌دهیم.

وی ضمن ابراز نگرانی از مرگ و میر هم‌وطنان در مرداد و شهریور گفت: بنا داریم تا با سرعت بخشیدن به واکسیناسیون از این مرگ و میرها جلوگیری کنیم و از همین امروز استان کرمانشاه موظف است برای افراد بالای ۱۸ سال واکسن را تزریق کند و واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال را هم در کل کشور از ۲ هفته آینده شروع می‌کنیم.

وزیر بهداشت بر بازگشایی دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: علم پزشکی نیازمند تعامل و همراهی با بیمار است و کرونا صدمات جدی به حوزه آموزش وارد کرده است که نمی‌توان با آموزش‌های مجازی جبران کرد بنابراین بنا داریم با تکمیل واکسیناسیون در این بخش و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از اواسط مهر ماه دانشگاه‌های علوم پزشکی را بازگشایی کنیم و سایر دانشگاهها هم با نظر وزیر علوم بازگشایی خواهند شد.

عین‌الهی با اشاره به برخی شایعات مبنی بر خطرناک بودن تزریق واکسن و عدم تمایل عده‌ای از مردم گفت: در بررسی‌های به عمل آمده توسط دانشمندان و متخصصان این حوزه بیشتر مرگ و میرها مربوط به افرادی است که واکسن تزریق نکردند و مردم باید بدانند که تزریق واکسن فقط مربوط به این دوران نیست و از قدیم هم تنها راه برای مقابله با بیماری‌های اینچنینی تزریق واکسن است.

واکسیناسیون در کرمانشاه ۱۰ روز دیگر باید تمام شود

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: انجام واکسیناسیون کامل در کشور هم به معنای رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی نیست و مردم همچنان باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کرده و از حضور در تجمعات پرهیز کنند.

وی امکانات و تجهیزات مورد استفاده در مراکز درمانی استان کرمانشاه را امیدبخش و روند درمان بیماران را خوب ارزیابی کرد و افزود: واکسیناسیون در استان کرمانشاه باید در ۱۰ روز آینده تمام شود و دانشگاه علوم پزشکی موظف است سرعت واکسیناسیون را ۲ برابر و شیفت‌های کاری را افزایش دهد تا این مهم محقق شود.

عین‌الهی افزود : استان کرمانشاه یادآور فداکاری‌ها و جان‌فشانی مردم این خطه در دفاع مقدس است و امروز در این استان حضور یافتیم تا بتوانیم بخشی از مشکلات درمانی و بهداشتی مردم را حل کنیم.

ایران رکورددار تزریق واکسن در دنیا شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه سفر خود با حضور در نشست ستاد کرونا استان کرمانشاه در سخنانی از شکستن رکورد تزریق واکسن جهان توسط کشورمان طی هفته جاری با تزریق هفت میلیون و ۹۰۰ هزار دُز خبر داد و گفت: در حالی که آلمان پیش از این با تزریق ۶ میلیون دُز واکسن کرونا در طول یک هفته رکورد جهان را در اختیار داشت، این رکورد هم اکنون متعلق به ایران است.

وی افزود: در حالی شاهد تزریق هفت میلیون و ۹۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در کشورمان تا امروز (۲۵ شهریور) بوده ایم که این آمار با تزریق های انجام شده طی عصر امروز و فردا (جمعه) بازهم افزایش یافته و به بیش از هشت میلیون دُز خواهد رسید.

عین اللهی تصریح کرد: رایزنی های فراوان رئیس جمهور و اعضای هیات دولت برای واردات واکسن و در عین حال تلاش دانشمندان ایرانی برای افزایش واکسن تولید داخلی طی هفته های اخیر قابل تقدیر بوده است تا امروز رکوردار واکسیناسیون جهان باشیم.

وزیر بهداشت بهداشت در عین حال از مشارکت همه سازمان ها و دستگاه ها و همچنین اقشار مختلف مردم با وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی کشور قدردانی کرد و گفت: اگر این حمایت ها و همراهی ها نبود شاید به موفقیت امروز دست پیدا نمی کردیم.

وی تصریح کرد: امروز شاهدیم بسیاری از مدارس و حتی مساجد، حسینه ها و دیگر مراکز قابل استفاده تبدیل به پایگاه واکسیناسیون شده و علاوه بر تسریع در انجام تزریق واکسن، از ازدحام های صورت گرفته نیز کاسته شده است.

تلاش برای بازگشایی دانشگاه ها و مدارس

عین اللهی همچنین در خصوص بازگشایی دانشگاه ها و مدارس نیز گفت: طی ۲ سال اخیر نظام آموزشی کشور ضربات سنگینی را متحمل شده است، از این رو باید به سرعت زمینه حضور دوباره دانشجویان و دانش آموزان را در این مراکز فراهم کنیم.

وی با اشاره به واکسیناسیون تعداد بسیار زیادی از اساتید دانشگاه و معلمان، گفت: امیدوارم با سرعت فعلی بتوانیم در هفته های آتی شاهد تزریق واکسن کرونا به دانشجویان و دانش آموزان باشیم و در نهایت مراکز دانشگاهی و علمی ما بازگشایی شود.

کاهش اعمال محدودیت ها در کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه اعمال محدودیت ها و قرنطینه های اجباری برای مردم قابل پذیرش نیست، گفت: با انجام واکسیناسیون به سمت قرنطینه های هوشمند حرکت خواهیم کرد.

عین اللهی افزود: آن هایی که هر ۲ دُز واکسن را تزریق کرده اند دلیلی برای محدود کردن آن ها و ممانعت از مسافرت رفتنشان و انجام فعالیت های اقتصادی وجود ندارد.

وی در ادامه از تلاش های شبانه روزی و بی وقفه مدافعان سلامت از زمان شیوع ویروس کرونا قدردانی کرد و گفت: آن ها در این جبهه سخت و طاقت فرسا حماسه آفرینی کردند و نام نیکی از خود در تاریخ این مرز و بوم ثبت کردند.

وزیر بهداشت با اشاره به شهادت ۲۰۰ تن از اعضای کادر درمان در دوران شیوع ویروس کرونا، گفت: مجاهدت و جانفشانی آن ها برای همه مردم قابل احترام و بسیار جای تمجید دارد و امروز همکاران آن ها با افتخار راهشان را ادامه می دهند.

عین اللهی با بیان اینکه کادر درمان خود را فدای سلامتی جامعه کرده است، گفت: هیچ چیز برای ما سخت تر و تلخ تر از مرگ هموطنانمان به خاطر این ویروس نیست.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در تیپ یک قرار دارد

وزیر بهداشت همچنین از تلاش های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ماه های اخیر قدردانی کرد و گفت: این دانشگاه در تیپ یک قرار دارد و قطعا به آن در روزهای آتی کمک های بیشتری خواهیم کرد.

وی افزود: یکی از برنامه های وزارت بهداشت کمک به انجام پروژه های داشنگاه علوم پزشکی کرمانشاه است چرا که این استان مرکز خدمات رسانی پزشکی به هموطنان در غرب کشور است.

عین اللهی در پایان بار دیگر بر اهمیت واکسیناسیون در کشور و خصوصا استان کرمانشاه تاکید و با بیان اینکه این کار نقش مهمی در کنترل ویروس کرونا دارد، ابراز امیدواری کرد کار واکسیناسیون در کرمانشاه تا یک هفته آینده به اتمام و حداقل همه افراد دوز اول را دریافت کرده باشند.

دیدار وزیر بهداشت با امام جمعه کرمانشاه

پایان بخش سفر نیم روزه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان کرمانشاه دیدار با آیت الله «مصطفی علما»؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در این دیدار با خیرمقدم به وزیر بهداشت و هیات همراه گفت: مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند، لذا ضرورت دارد خدمات گسترده بهداشتی و درمانی را دریافت کنند.

آیت الله «مصطفی علما» همچنین بر ضرورت واکسینه کردن آحاد مردم تأکید کرد.

در این دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: امروز رکورد جهانی تزریق واکسن را در کشور داشته‌ایم و هفت میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در هفته جاری واکسینه شدند.

وی با بیان اینکه در هیچ جای دنیا استقبال مردم از واکسیناسیون مثل ایران نبوده است، گفت: برای هفته های آینده میزان واکسیناسیون هفتگی به ۱۰ میلیون دُز خواهد رسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار امیدواری کرد بتوانیم تا اواخر مهر دُز اول واکسن را تزریق کنیم.

عین اللهی پس از دیدار با امام جمعه شهر کرمانشاه از طریق زمینی عازم استان همدان شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین