کد خبر: ۷۲۷۳۱۶
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸

واکنش پاکستان به اظهارات بلینکن در کنگره آمریکا

وزارت امور خارجه پاکستان اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور درباره اوضاع افغانستان را مخالف چارچوب همکاری‌های دوجانبه اسلام‌آباد - واشنگتن دانست.
واکنش پاکستان به اظهارات بلینکن در کنگره آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

واکنش مرکز دیپلماسی دولت اسلام‌آباد به اظهارات جنجالی آنتونی بلینکن در حالی عنوان می‌شود که نخست وزیر پاکستان نیز روز گذشته طی مصاحبه با سی‌ان‌ان سخنان وزیر امور خارجه ایالات متحده را به شدت مورد سرزنش قرار داد.

به گزارش منابع رسمی پاکستان، «عمران‌خان» طی مصاحبه با 'بکی اندرسون' (Becky Anderson) خبرنگار سی ان ان در اسلام‌آباد، اظهارات اخیر بلینکن را بازتابی از جهل وی توصیف کرد و افزود که من هرگز چنین اظهارات ناشی از جهل و نادانی را نشنیده‌ام.

براساس این گزارش، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان مواضع بلینکن درباره رویکرد اسلام‌آباد در قبال افغانستان و تصمیم واشنگتن برای ارزیابی روابط با آمریکا را غیر سازنده توصیف کرد.

«عاصم افتخار» روز پنجشنبه در بیانیه‌ای، نقش مهم پاکستان برای همکاری با آمریکا و ناتو در افغانستان را به واشنگتن متذکر شد، مشارکتی که به عقیده دولتمردان اسلام‌آباد صدها میلیارد به پاکستان خسارت وارد کرد و جان ۸۰ هزار پاکستانی را نیز گرفت.

وی ادامه داد: سخنان وزیر امور خارجه آمریکا درباره پاکستان در نشست قانونگذاران آن کشور علیه روح همکاری‌های دوجانبه با واشنگتن است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان تاکید کرد که این کشور همواره بر این باور بود که هیچ راه حل نظامی برای بحران افغانستان وجود ندارد و شیوه سیاسی تنها راه محتمل برای صلح پایدار در افغانستان را ارائه می‌دهد، موضعی که اکنون ایالات متحده به آن رسیده است.

گفتنی است، «بلینکن» روز سه‌شنبه طی حضور مجازی در جلسه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت که اسلام‌آباد منافع زیادی در افغانستان دارد که با منافع ایالات متحده در تضاد است، موضوعی که بار دیگر تشدید فضای بی‌اعتمادی میان دو متحد قدیمی را برجسته می‌کند.

وی افزود: دولت آمریکا روابط خود با پاکستان را ارزیابی خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین