کد خبر: ۷۲۷۳۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱

خط و نشان استاندار خوزستان برای مدیران پروازی

استاندار خوزستان گفت: فساد ستیزی و جلوگیری از رانت خواری از برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم است که باید به تبع در استان خوزستان هم دنبال شود.
خط و نشان استاندار خوزستان برای مدیران پروازی
آفتاب‌‌نیوز :

صادق خلیلیان شامگاه پنجشنبه در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم آبادان و خرمشهر اظهار داشت: با گذشت ۳۳ سال از پایان جنگ تحمیلی، هنوز آثار جنگ در شهرهای آبادان و خرمشهر نمایان است.

وی افزود: پول‌هایی که در پنج سال اول بعد از پایان جنگ برای این ۲ شهر اختصاص داده شده بعضا صرف شهرهای دیگر شده و یا به نحو شایسته از آن برای آبادانی این ۲ شهر انجام نشده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه مدیران غیر بومی در آبادان و خرمشهر جا به جا می‌شوند گفت: مدیرانی که به مسایل و مشکلات مردم توجهی نمی‌کنند عزل می شوند. مدیر اگر بومی باشد قطعا به مسئولیت اجتماعی خود عمل می‌کند و افراد غیر بومی هم اگر تخصص ویژه ای دارند قابل پذیرش هستند. برخی از مدیران شرکت‌ها که دفتر مرکزی در تهران دارند و از یک ماه سه هفته آن در تهران بوده و فقط یک هفته در شهرستان مستقر هستند جا به جا می‌شوند. مدیرانی برجسته ای در استان داریم که می‌توانند کشور را اداره کنند و باید از ظرفیت آنها استفاده کرد.

خلیلیان انتقال و واریز مالیات شرکت‌های بزرگ خوزستان به دفاتر مرکزی را از مشکلات عمده استان بیان کرد و گفت: اکثر شرکت‌های بزرگ منابع مالی خود را به تهران واریز می‌کنند. اگر یک صندوق در مرکز استان ایجاد شود و منابع پراکنده به صورت متمرکز در این صندوق واریز شود می توان درآمد حاصل از آن را صرف موارد مهم استان کرد. اگر این شرکت ها منابع مالی خود را در بانک‌های آبادان و خرمشهر نگه دارند قطعا یک گردش مالی در این شهرها ایجاد می‌شود بنا بر این به زودی شرکت هایی که منابع خود را به مرکز واریز می کنند فعالیت های آنها متوقف می‌شود تا منابع خود را به شهرهای یاد شده بیاورند.

نرخ بیکاری استان پنج درصد بالاتر از میانگین کشور است

استاندار خوزستان گفت: نرخ بیکاری استان خوزستان هم اکنون پنج درصد بالاتر از میانگین کشور است و این نرخ طبق اعلام آمار سال ۹۸ از مرکز آمار ایران است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه ۵۰ درصد ظرفیت صنایع خوزستان تعطیل یا نیمه تعطیل است گفت: برای کاهش نرخ بیکاری باید راهکاری عملیاتی برای راه اندازی مجدد این صنایع داشته باشیم که در این رابطه یک کمیته خاص حل مشکلات و رسیدگی به این واحدها در استان خوزستان تشکیل شده است.

وی ادامه داد: یکسری فعالیت اقتصادی مثل لنجداران باید مورد حمایت قرار گیرند و نیازی به اعتبارات نیست بلکه با اخذ مجوزها برای فعالیت آنها رونق اقتصادی به بازارچه‌های مرزی بر میگردد بنا بر این برای هر منطقه‌ای باید یک نسخه پیچیده شود و تصمیمات و اقدامات در محل انجام شود.

خلیلیان بیان داشت: بازارچه‌های مرزی چذابه و شلمچه و بازارهای تجاری اروند از فرصت‌های اقتصادی در این منطقه هستند که می‌تواند کلید توسعه شهرهای آبادان و خرمشهر شود.

وی در بخش دیگری به حق‌آبه منطقه اشاره کرد و گفت: همانطور که استان خوزستان منابع نفتی درآمدی صرف عمران و آبادانی سایر مناطق کشور می‌کند این استان حق آبه دارد چون عدم صراحت و گفتن واقعیت‌ها نمی‌تواند مثمر ثمر باشد.

خلیلیان بیان داشت: برای گرفتن حق آبه استان خوزستان ۱۸ بند برای هیات دولت ارسال شد و به طور واضح همانطور که توازن بین انتقال نفت و درآمد نفتی صرف آبادانی سایر مناطق کشور می‌شود، حق آبه سهم خوزستان هم باید از سایر استانها به خوزستان داده شود.

استاندار خوزستان به توسعه نخیلات و خرید خرما اشاره کرد و گفت: در حال حاضر قیمت خرمای استان ۹۲ هزار ریال تعیین شده است.

خلیلیان تصریح کرد : دولت بنا دارد که طرح ۵۵۰ هزار هکتاری را در استان به طور کامل اجرا کند و در حال حاضر مرحله اول به اتمام رسیده و در مرحله دوم رئیس جمهوری و وزرا قول مساعد دادند که این طرح را به پایان برسانند.

تیم فوتبال صنعت نفت آبادان بدون متولی رها شده است

استاندار خوزستان گفت: تیم صنعت نفت متعلق به وزارت نفت است و این وزارتخانه باید به وظایف خود در قبال آن عمل کند در غیر این صورت به بخش خصوصی واگذار کند.

وی گفت: وزارت نفت اگر این تیم را نیاز ندارد در بورس ساز و کار فروشش را فراهم کند تا با کمک بخش خصوصی احیا شود.

خلیلیان با بیان اینکه استان خوزستان تاثیر مهمی در تامین درآمدهای کشور دارد و جایگاه آن را نیز مطابق امکانات آن نیست گفت: نقش رسانه ها در تبین افکار مسئولان مهم است .

استاندار خوزستان افزود: باید برای استان خوزستان برنامه تدوین شود و یک ریل‌گذاری انجام دهیم که به رفت و آمد دولت‌ها و اشخصاص ارتباط نداشته باشد.

خلیلیان تصریح کرد: منطقه آزاد اروند عملا اهداف خود را نتوانسته محقق کندو علت آن ساختار اداری آن است و از اهداف خود دور شده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه حل مشکلات خوزستان در گرو رفع مشکلات اقتصادی است گفت: اگر بتوانیم اقتصاد استان را رونق دهیم و بیکاری را کاهش دهیم و توسعه شهری را دنبال کنیم آن موقع می‌توانیم به این سمت را حرکت کنیم و اهدافمان را محقق کنیم.

خلیلیان افزود: حاکمیت به دنبال این است که استان خوزستان موقعیت و جایگاه خود را پیدا کند و آن را مورد حمایت قرار دهد.

وی با اشاره به برداشتن دژ خاکی اروند گفت: نگاه امنیتی در این دولت کمرنگ می‌شود و ما باید اقتصاد استان را رونق دهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
0
0
این خودش ساکن تهران و عضو هیات علمی مدرس است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین