کد خبر: ۷۲۷۳۵۴
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
وصیت کارگردان تازه درگذشته فلسطینی:

جسدم را بسوزانید و خاکسترم را بر فراز خاک فلسطین، لبنان، سوریه و تونس پخش کنید

کارگردان فلسطینی تازه درگذشته وصیت کرده است که جسدش سوزانده شده و خاکسترش بر فراز خاک فلسطین ریخته شود.
جسدم را بسوزانید و خاکسترم را بر فراز خاک فلسطین، لبنان، سوریه و تونس پخش کنید
آفتاب‌‌نیوز :

نصری حجاج، کارگردان فلسطینی پس از مدت‌ها درگیری با بیماری در سن هفتاد سالگی در وین، پایتخت اترش درگذشت. او وصیت کرده است که پس از مرگش جنازه‌اش سوزانده و خاکسترش بر فراز خاک فلسطین، لبنان، سوریه و تونس ریخته شود.

به گزارش المیادین، همسر نصری حجاج گفته است که شوهرش وصیت کرده پس از مرگ، جسدش دفن نشده بلکه سوزانده شود و خاکسترش و بر خاک فلسطین در روستایی که اصالتش به آنجا باز می‌گردد و در اردوگاهی که در آن متولد شده، در لبنان جایی که مادرش در آنجا به خاک سپرده شده، در تونس که ۱۸ سال در آن زندگی کرده و نیز در سوریه که همواره با مردمش احساس همدردی داشته است، پراکنده شود.

همسر این کارگردان همچنین گفته است که نصری حجاج با اطمینان و آرامش از دنیا رفته و خاطرات زیبایی از خود بر جای گذاشته است.

به گفته همسر این کارگردان مساله فلسطین همواره یکی از دغدغه‌های نصری حجاج بوده است و به همین دلیل از بریتانیا که در آن مشغول تحصیل بوده اخراج شده است. حجاج سپس به قبرس و از آنجا به لبنان، زادگاه مادرش رفته است. نصری حجاج سپس به تونس می‌رود تا از این طریق به رهبران فلسطینی هم نزدیک باشد و در نهایت پس از چند سال اتریش را برای زندگی انتخاب کرده و همان جا از دنیا می‌رود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین