کد خبر: ۷۲۷۳۷۲
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵

جزئیات دیدار رئیسی با رئیس جمهور قزاقستان

رئیس جمهور گفت: کارگروه‌های مشترک می‌توانند ظرفیت‌های ایران و قزاقستان را در قالب روابط راهبردی در بخش‌های مختلف شناسایی و عملیاتی کنند.
جزئیات دیدار رئیسی با رئیس جمهور قزاقستان
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز جمعه در دومین روز از سفر به تاجیکستان، در دیدار "قاسم توقایف" رئیس جمهور قزاقستان که با حضور وی در اقامتگاه رئیس جمهور کشورمان برگزار شد، تحولات افغانستان را موضوع مشترک همه کشور‌های منطقه عنوان کرد و افزود: مشکلات افغانستان صرفا با تشکیل دولتی فراگیر و با مشارکت همه اقوام و گروه‌ها که بتواند صلح و ثبات را در این کشور برقرار کند و پرهیز کشور‌های خارجی از مداخله در امور افغانستان حل و فصل خواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران به دنبال حل و فصل مسئله هسته‌ای از طریق گفتگو است، تاکید کرد: البته چنانکه پیش‌تر نیز اعلام شده است، مذاکره را برای مذاکره نمی‌خواهیم و به دنبال مذاکراتی هستیم که به حل مسئله و رسیدن به نتیجه منجر شود.

قاسم توقایف رئیس جمهور قزاقستان نیز در این دیدار با بیان اینکه کشورش علاقمند به تقویت روابط و تعاملات خود به ویژه در عرصه اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران است، اظهارداشت: خطوط ارتباطی و ترانزیتی با محوریت بندر چابهار می‌تواند محور توسعه روابط اقتصادی بین ایران و کشور‌های آسیای میانه باشد.

قاسم توقایف افزود: قزاقستان هم کاملا با نظر جمهوری اسلامی ایران موافق بوده و تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه گروه‌ها و اقوام را تنها راهکار حل و فصل مسائل و مشکلات افغانستان می‌داند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین