کد خبر: ۷۲۷۳۸۱
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶

اسلامی: رآکتور آب سنگین اراک، هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسد

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز پنجشنبه از مجتمع هسته‌ای خنداب‌ (اراک) بازدید کرد و در جریان پیشرفت پروژه بازطراحی و ساخت راکتور آب سنگین قرار گرفت و با مدیران و متخصصین اجرای این پروژه دیدار و گفتگو کرد.
اسلامی: رآکتور آب سنگین اراک، هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسد
آفتاب‌‌نیوز :

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در این بازدید که با همراهی جمعی از معاونان و مدیران ارشد صنعت هسته‌ای انجام شد، در بدو ورود به مجتمع هسته‌ای خنداب(اراک) با حضور در مقبره شهدای گمنام به مقام والای شهیدان ادای احترام کرد و به قرائت فاتحه پرداخت.

اسلامی در جریان این بازدید با اشاره به توانایی دانشمندان صنعت هسته‌ای در پیشبرد و اجرای برنامه‌های راهبردی صنعت هسته‌ای، اظهار داشت: بهره‌گیری از توانمندی و تخصص جوانان ایرانی در حل مسائل بزرگ، پیروزی ملت ایران در عرصه‌های مختلف را به‌همراه داشته است و دستاوردهای شگرف این صنعت بیانگر قدرت و پیشرفت علمی و نمایانگر استیصال دشمنان ایران اسلامی است.

وی در خصوص بازطراحی رآکتور آب سنگین خنداب (اراک) و پیشرفت این پروژه تاکید کرد: این پروژه باید با حداکثر سرعت و بهره‌گیری از توانمندی صنایع داخلی بازطراحی و مورد بهره برداری قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور در ادامه بازدید از کارخانه آب سنگین اراک در مورد محصولات آب سنگین این مجتمع ابراز امیدواری کرد تا آنجا که ممکن است، باید محصولات تولیدی از آب سنگین در زمینه‌های دارویی و درمانی و... بتوانند با بزرگترین برندهای جهانی رقابت کنند؛ در این رهگذر سهم قابل توجهی از اهداف «اقتصاد هسته‌ای» می‌تواند توسط فراورده‌های این مجموعه تحقق یابد و از این ظرفیت می‌توان به بهترین نحو استفاده شود.

در ادامه بازدید اسلامی با جمعی از مدیران و کارکنان این مجتمع هسته‌ای دیدار و گفتگو کرد و در خصوص برنامه‌های جاری و آتی تبادل نظر صورت گرفت؛ بازدید از آزمایشگاه زیست فناوری ایزوتوپی و همچنین بررسی وضعیت آزمایشگاه تولید ترکیبات دوتره از دیگر برنامه‌های معاون رئیس جمهور در این رویداد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین