کد خبر: ۷۲۷۴۳۴
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹

نخست‌وزیر اسرائیل: به توافقنامه‌های ابراهیم ادامه می‌دهیم

نخست وزیر اسرائیل امروز جمعه اعلام کرد، این رژیم "به منظور داشتن خاورمیانه‌ای با ثبات، امن و شکوفا" به اجرای توافقنامه‌های ابراهیم ادامه خواهد داد.
نخست‌وزیر اسرائیل: به توافقنامه‌های ابراهیم ادامه می‌دهیم
آفتاب‌‌نیوز :

نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مناسبت یک سالگی عادی سازی روابط با برخی از کشورهای عربی گفت، پس از گذشت یک سال از انعقاد توافقنامه‌های ابراهیم، این رژیم از امضای این توافقنامه‌های استراتژیک با امارات و بحرین استقبال می‌کند.

به گزارش سایت النشره، وی با این ادعا که این "توافقنامه‌های بی سابقه است که فصلی جدید را در تاریخ صلح خاورمیانه رقم می‌زنند"، از رهبری امارات و بحرین بابت "شجاعت و جرات خود در برقراری روابط دیپلماتیک" و نیز از دولت آمریکا بابت حمایت و تلاش بی وقفه و میانجیگری برای تحقق این امر قدردانی کرد.

بنت تاکید کرد: روابط بین ما در ابتدای راه است اما تاکنون هم ثمره زیادی داشته است. "دولت اسرائیل" به ریاست من در جهت دستیابی به خاورمیانه‌ای باثبات، امن و پر رونق برای آینده فرزندانمان به اجرای این توافقنامه‌ها ادامه خواهد داد.

رژیم صهیونیستی ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ در واشنگتن توافقنامه برقراری روابط دیپلماتیک با امارات و بحرین را با نظارت و حضور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا امضا کرد که به توافقنامه ابراهیم معروف است.

امارات نخستین کشور عربی در حوزه خلیج فارس و پس از اردن و مصر سومین کشور عربی است که با رژیم صهیونیستی توافقنامه عادی سازی روابط را امضا کرد. پس از این کشور نیز بحرین، سودان و مراکش توافقنامه عادی سازی روابط را با رژیم صهیونیستی منعقد کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین