کد خبر: ۷۲۷۵۱۰
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۶
به‌ دلیل مدیریت ناکارآمد خروج از افغانستان

وزیر دفاع هلند هم استعفا کرد

آنک بیله‌ولد، وزیر دفاع هلند روز جمعه و در پی انتقادهای گسترده و شدید نمایندگان مجلس این کشور از مدیریت سراسیمه و بحران زده خروج از افغانستان، از مقام خود استعفا داد.
وزیر دفاع هلند هم استعفا کرد
آفتاب‌‌نیوز :

خانم بیله‌ولد از حزب محافظه‌کار دموکرات مسیحی دومین قربانی دولت ائتلافی هلند در بحران افغانستان است. یک روز پیش از وی، سیگرید کاخ، وزیر امور خارجه هلند نیز به دلیل آنکه «دولت این کشور واکنش کندی به اخطارهای مربوط به تسلط گروه طالبان بر افغانستان داشته و نتوانست شماری از مترجمان افغان همکار خود را از افغانستان خارج کند»، از مقام خود کناره گرفت. خانم کاخ گفته بود که این واکنش، منحصر به دولت هلند نبوده و بسیاری از کشورها به همین شکل عمل کرده‌اند.

وزیر دفاع هلند ابراز امیدواری کرد استعفای وی که باید مورد پذیرش پادشاه قرار گیرد، خللی در کار عملیات خروج شماری از شهروندان افغانستان از کشورشان که هم اکنون در جریان است بگذارد.

کناره‌گیری دو عضو کابینه هلند، از جمله نخستین واکنش‌های جدی در کشورهای غربی به شکست در افغانستان و پذیرش مسئولیت در این ناکامی است. این استعفاها تاثیر چندانی بر سیاست داخلی هلند نخواهد داشت چرا که این کشور ۶ ماه پس از انتخابات زودهنگام امسال، همچنان در انتظار دولت جدید به ریاست مارک روته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین