کد خبر: ۷۲۷۵۷۳
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲

آلودگی هوای مشهد در وضعیت قرمز

شاخص کیفیت هوای مشهد که از دو روز پیش در وضعیت آلودگی قرار گرفته است، در حال حاضر در وضعیت ناسالم برای تمام گروه‌ها قرار دارد.
آلودگی هوای مشهد در وضعیت قرمز
آفتاب‌‌نیوز :

بنابر اعلام مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی مشهد بر اساس آخرین اطلاعات واصله از ایستگاه‌های سطح شهر، میانگین شاخص کیفیت هوا در سه ساعت گذشته برای میانگین کل ایستگاه‌ها با عدد ۱۵۷ در وضعیت قرمز و ناسالم برای تمام گروه‌ه‌ها بوده است.

هوای مشهد در ۲۴ ساعت گذشته نیز با عدد ۱۳۴ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته است.

همچنین در حال حاضر کیفیت هوای مشهد در تمام ایستگاه در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد و فقط سه ایستگاه سمزقند، خیام شمالی و کریمی در وضعیت قرمز و ایستگاه سجاد در وضعیت زرد و قابل قبول قرار گرفته‌اند.

براساس این گزارش، این شرایط هوایی احتمال افزایش بروز علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری‌های قلبی یا ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان را در پیش دارد. بر این اساس توصیه می‌شود که افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

گفتنی است؛ چنانچه شاخص کیفیت هوا بین عدد ۵۱ تا ۱۰۰ باشد، کیفیت هوا زرد رنگ و قابل قبول گزارش می‌شود. اگر این عدد بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ و نارنجی رنگ باشد، کیفیت هوا ناسالم برای گروه‌های حساس شامل کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی و زنان باردار است.

کیفیت هوا زمانی به رنگ قرمز درمی‌آید که شاخص آن فراتر از عدد ۱۵۰ رود؛ از این‌ رو چنانچه شاخص کیفیت هوا بین عدد ۱۵۱ تا ۲۰۰ باشد، گفته می‌شود که هوا برای همه افراد ناسالم است.

همچنین هنگامی که شاخص قهوه‌ای رنگ شود و به بالاتر از عدد ۳۰۰ برسد کلیه افراد جامعه باید از قرار گرفتن در هوای آزاد خودداری و یا حتی‌الامکان شهر را ترک کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین