کد خبر: ۷۲۷۶۳۵
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
مدیرکل مدیریت بحران استان خبر داد

مهار ۶ آتش‌سوزی در جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد از مهار ۶ فقره آتش سوزی در جنگل‌های این استان خبر داد.
مهار ۶ آتش‌سوزی در جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد
آفتاب‌‌نیوز :

محمد محمدی گفت: این آتش سوزی ها در مناطق «کاکان»، «دمچنار»، «کوه نیر»،« پیچاب» شهرستان باشت، «امامزاده محمود» بین شهرستان های چرام و کهگیلویه و «کوه چیتاب» بودند.

وی اظهار کرد: دو بالگرد در فرودگاه یاسوج مستقر شدند و جهت کمک به اطفای حریق نیروها را و محل های آتش سوزی انتقال می دادند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: علت همه این آتش سوزی ها عامل انسانی بوده است اما عمدی یا سهوی بودن آتش سوزی ‌ها مشخص نیست.

محمدی تصریح کرد: سالیان سال طول می‌کشد تا یک درخت به این سن و سال برسد اما سهل انگاری و بی احتیاطی برخی ها منجر به وارد آمدن خسارات میلیاردی و از بین رفتن جنگل های استان می شوند.

وی ادامه داد: از مردم استان انتظار داریم که در صورت رفتن به کوه جهت تفریح یا هر کس دیگری، اگر اقدام به روشن کردن آتش کردند قبل از ترک محل حتما از سرد شدن و خاموش شدن کامل آتش مطمئن شوند تا شاهد آتش سوزی جنگل‌های استان نباشیم.

وی بیان کرد: آتش سوزی جنگل های استان عمدی یا سهوی رخ می دهند اما باید وجدان خود را قاضی قرار دهیم چرا جنگل ها سرمایه های ارزشمند عمومی ما هستند و باید در جهت حفاظت و نگهداری از آنها تلاش بیش از پیش داشته باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین