کد خبر: ۷۲۷۶۹۱
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰

تصاویر| برداشت برنج از شالیزار‌های الموت

برداشت برنج از شالیزار‌های الموت غربی و شرقی شهرستان قزوین آغاز شد. منطقه الموت غربی و شرقی در استان قزوین دارای ۳۶۰۰ هکتار شالیزار است. امسال با توجه به بارندگی و شرایط آب و هوایی در فصل بهار، برداشت برنج از این شالیزار‌ها با تاخیر آغاز شده و احتمالا تا آخر مهرماه در برخی مناطق ادامه خواهد داشت
تصاویر| برداشت برنج از شالیزار‌های الموت
آفتاب‌‌نیوز :

این روز‌ها فصل کار در شالیزار‌های تب دار الموت آغاز شده و دستان پرتوان کشاورزان حاشیه شاهرود، در میان خوشه‌های تازه رسیده برنج، فرو رفته است. با وجود گرمای طاقت فرسای، عطر خوشه‌های رسیده برنج، خستگی را از تن شالیکاران بدر می‌کند. برنج‌کاران معتقدند "برنج" در واقع «به رَنج» است و با این بازی زبانی می‌خواهند طاقت فرسا بودن کشت این محصول را بیان کنند.

برنج، قوت غالب مردم ایران است. امروزه بیش از ۸۰ درصد این برنج به صورت مکانیزه کشت و برداشت می‌شود. در سال زراعی جاری سه هزار و ۶۵۰ هکتار از شالیزار‌های منطقه الموت به زیر کشت برنج رفته است. شالیزار‌های الموت از آب‌های سطحی تغذیه می‌شوند. از ارقام مورد کشت برنج در الموت می‌توان به "هاشمی"، "علی کاظمی"، "حسن‌سرا"، "طارم"، "خنجری" و "موسی طارم" اشاره کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین