کد خبر: ۷۲۷۷۷۲
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷

خانواده افغان‌های کشته شده در حمله پهپادی آمریکا: عذرخواهی کافی نیست

بستگان ۱۰ افغان کشته شده در جریان حمله پهپادی آمریکا در افغانستان گفتند که عذرخواهی واشنگتن بابت این اقدام کافی نیست و آنها خواستار بررسی کامل این حمله هستند.
خانواده افغان‌های کشته شده در حمله پهپادی آمریکا: عذرخواهی کافی نیست
آفتاب‌‌نیوز :

 در حمله پهپادی ۲۹ اوت سال جاری میلادی با هدف از بین بردن از اعضای داعش خراسان ۱۰ غیرنظامی از جمله کودکان کشته شدند. حالا اعضای خانواده‌ قربانیان عذرخواهی آمریکا را کافی نمی‌دانند و خواستار بررسی‌های بیشتر برای تعیین مسئولان این حمله شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، "امال احمدی"، یکی از این افراد با اعلام اینکه مقام‌ها باید به بستگان خانواده‌ غرامت بدهند یا آنها را به آمریکا یا یک کشور امن دیگر منتقل کنند، گفت: این درست نیست. ما خواهان بررسی‌های بیشتر هستیم.

وی در واکنش به حرف‌های ژنرال کنت مک‌کنزی، فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا گفت:‌ عذرخواهی کافی نیست. آمریکا باید فردی را که دست به چنین کاری زده، بیابد.

این درخواست‌ها پس از آن مطرح شده که رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا روز جمعه در پنتاگون به خبرنگاران گفت که ۱۰ غیرنظامی از جمله هفت کودک به طرز ناراحت کننده‌ای در این حمله پهپادی که مقام‌ها پیشتر گفته بودند باعث کشته شدن یک عضو داعش خراسان و سه غیرنظامی شده، جان باختند.

پنتاگون در ابتدای امر گفته بود که ارتش آمریکا یک خودرو را هدف قرار داده که گمان می‌کرده تهدیدی قریب الوقوع از سوی داعش خراسان علیه نیروهای آمریکایی است که در حال خروج از فرودگاه کابل بودند.

تحقیقات درباره این حمله پهپادی مشخص کرد که "زمرای احمدی" که به اشتباه عامل داعش تشخیص داده شده بود، یکی از اعضای گروه‌های امدادی به نام "تغذیه و آموزش بین‌الملل" بوده است که در این حمله همراه با اعضای خانواده کشته شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین