کد خبر: ۷۲۷۷۹۷
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶

توقف خودروی تسلا با راننده بیهوش توسط پلیس

پلیس آمریکا موفق شد یک خودروی تسلا را که راننده آن از هوش رفته بود، به کمک سیستم خودران این خودرو متوقف کند.
توقف خودروی تسلا با راننده بیهوش توسط پلیس
آفتاب‌‌نیوز :

 پلیس گشت بزرگراه در کالیفرنیا توانست به لطف روشن بودن سیستم خودران تسلا موسوم به "اتوپایلت" با سبقت گرفتن از آن که راننده آن بیهوش شده بود و کاهش تدریجی سرعت آن، خودرو را با موفقیت متوقف کند.

به گزارش آی‌ای، بحث زیادی در مورد اینکه آیا سیستم خودران تسلا جان افراد را نجات می‌دهد یا آن را به خطر می‌اندازد، وجود دارد. در ماه اوت گذشته اخباری را شنیدیم که چگونه این ویژگی جان یک راننده را در نروژ در حالت مستی نجات داد. این مرد به نظر بیهوش شده بود، اما سیستم خودران تسلا وقتی واکنشی از جانب این راننده 24 ساله ندید، خودرو را متوقف کرد.

اکنون یک زن که به مست بودن در حالت رانندگی مظنون است، در آمریکا هنگامی که پشت فرمان از هوش رفته بود، توسط سیستم اتوپایلت تسلا نجات یافته است.

این زن در واقع تحت تأثیر چیزی در حال رانندگی بود و سرانجام بیهوش شد. سپس شوهرش که پشت سر او رانندگی می‌کرد، با پلیس تماس گرفت.

گشت بزرگراه کالیفرنیا نیز سرانجام توانست این خودروی تسلا را که با سرعت کم حرکت می‌کرد، با پیچیدن جلوی آن متوقف کند. به نظر می‌رسد خودروی تسلا تشخیص داد که وسیله دیگری در جلوی آن ایستاده و در نتیجه خودرو را متوقف کرد.

هنگامی که خودروی تسلا متوقف شد، افسران پلیس راننده را به هوش آوردند. "کارلا ویلانووا" 31 ساله به اتهام حالت غیرطبیعی پشت فرمان دستگیر و به بازداشتگاه منتقل شد.

این نمونه جدیدی بود که سیستم خودران تسلا جان یک نفر را نجات داد. اگر این زن در هر خودروی دیگری از حال می‌رفت، نتیجه نهایی آن تصادف و احتمالا مرگ او بود.

اگرچه شرکت "تسلا" توصیه می‌کند که سیستم "اتوپایلت " هرگز نباید به تنهایی مورد استفاده قرار گیرد، اما شاهد موارد روزافزونی هستیم که در واقع می‌توان به این شیوه از آن استفاده کرد. با این حال، برای ایمن بودن بهتر است هنگام رانندگی با یک خودروی تسلا هوشیار بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین