کد خبر: ۷۲۷۹۷۳
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹

وزیر امور خارجه انگلیس در نیویورک با امیرعبداللهیان دیدار می‌کند

وزیر امور خارجه انگلیس قرار است در مجمع عمومی سازمان ملل با همتای ایرانی اش دیدار کرده و موضوع آزادی زندانیان انگلیسی، از جمله نازنین زاغری را با او مطرح کند.
وزیر امور خارجه انگلیس در نیویورک با امیرعبداللهیان دیدار می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه ایندیپندنت گزارش داد که لیز تراس وزیر امور خارجه جدید انگلیس که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل راهی نیویورک شده است، دیداری با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران خواهد داشت که در آن، خواستار آزادی هر چه سریع تر تبعه های انگلیسی بازداشت شده در ایران، از جمله نازنین زاغری خواهد شد.

همچنین روزنامه گاردین در گزارشی در این باره نوشت: تراس پیش از این دیدار که اولین دیدار در سطح وزرای خارجه دو کشور پس از سال ۲۰۱۸ خواهد بود، بیان کرد که از همتای ایرانی اش خواهد خواست، «از آزادی سریع و دائمی تمامی تبعه های انگلیسی که به ادعای وی به طور غیرقانونی در ایران بازداشت شده اند، اطمینان یابد و همکاری با ما را در راستای ترمیم روابط از هم گسیخته مان شروع کند».

این روزنامه در ادامه مدعی شد: برخی منابع مطلع روز یکشنبه به گاردین گفتند که توافقی پیچیده و چند ملیتی برای اطمینان یافتن از آزادی حداقل سه زندانی انگلیسی، اخیرا در سال جاری به خاطر آزادی برخی زندانیان آمریکایی منحل شد. ظاهرا این توافق شامل انتقال ۴۰۰ میلیون یورو به ایران از طریق یک حساب بانکی سوییسی می شد که مربوط به بدهی معوقه انگلیس به ایران در سال های پیش از انقلاب اسلامی بود.

به نوشته گاردین، تراس همچنین هشدار داد که تاخیرهای ادامه دار در بازگشت دولت جدید ایران به مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین، به معنای «فضای کمتر برای دیپلماسی» است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین