کد خبر: ۷۲۸۰۱۸
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰

دو تصویر از اولین آیفون تاشو

پس از انتشار شایعات فراوان، سرانجام گزارش‌های از ثبت اختراع جدید اپل به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد این شرکت از سال ۲۰۱۶ در حال توسعه برنامه‌ای برای ساخت گوشی‌های تاشو است.
آفتاب‌‌نیوز :

مدتهاست شایعات مختلفی درباره ورود شرکت اپل به عرصه طراحی و ساخت گوشی‌های تاشو منتشر می‌شود، اما این اخبار، اکنون با افشای چندین گواهی ثبت اختراع به واقیعت بدل شده و حالا ما اطمینان داریم که این غول فناوری جهان در حال توسعه حداقل دو مدل گوشی تاشو است که به احتمال زیاد تا دو سال دیگر روانه بازار‌ها خواهند شد.

دو تصویر از اولین آیفون تاشو

پیش بینی می‌شود که اپل اولین آیفون تاشو را در سال ۲۰۲۳ معرفی کند و اختراعات متعدد نشان می‌دهد که این غول فناوری آمریکایی از سال ۲۰۱۶ در حال توسعه این برنامه است. طبق نظر کارشناسان صنعت، اپل در حال کار بر روی دو نوع گوشی تاشو است که یکی از طرف بالا و پایین جمع می‌شود و دیگری از طرف راست و چپ که درست مانند گوشی‌های Samsung Z Flip و Z Fold سامسونگ خواند بود.

گزارش‌های متعدد نشان می‌دهد که اپل برای ساخت این گوشی‌های آینده خود، با همکاری سامسونگ در حال توسعه پنل OLED تاشو جدیدی است تا آیفون‌های تاشو آینده را بدان مجهز کند. گفته می‌شود این پنل یک صفحه نمایش ۷.۵ اینچی تاشو است که از اچ برای کاهش ضخامت استفاده می‌کند، بنابراین انتظار می‌رود اولین آیفون تاشو اپل یک تلفن هوشمند با حالت تاشو صدفی باشد. در واقع باید گفت که اپل برای ساخت اولین گوشی‌های تاشوی خود، احتمالاً از یک شیوه سنتی در فناوری تاشو بهره خواهد برد هرچند که هنوز زود است تا فناوری بکار گرفته شده از سوی اپل را قضاوت کنیم. این غول فناوری جهانی قطعاً برای اولین آیفون‌های تاشوی خود برنامه‌های غافلگیر کننده‌ای خواهد داشت، اما در این مقطع ما از آن‌ها بی خبر هستیم.

دو تصویر از اولین آیفون تاشو

طبق تحقیقات شرکت تحقیقات بازار DSCC، سهم سامسونگ الکترونیکس در بازار گوشی‌های تاشو در سال گذشته ۸۷ درصد بوده است و بعید به نظر می‌رسد که این سهم حتی پس از عرضه اولین گوشی هوشمند تاشو اپل به زیر ۷۵ درصد برسد. به گزارش فرارو، به گفته یک منبع سرشناس در بازار صنعت، «اپل تا مدتی نمی‌تواند رهبری بازار گوشی‌های تاشو را بر عهده بگیرد و بازار توسط Samsung Electronics و تولید کنندگان چینی مانند Huawei و Xiaomi، با محصولات بسیار جذاب کنترل خواهد شد، اما این روند نیز دائمی نخواهد بود.»

دو تصویر از اولین آیفون تاشو

پیشتر این مینگ چی کو، افشاکننده سرشناس دنیای فناوری بود که اعلام کرد اپل اولین آیفون‌های تاشو خود را تا سال ۲۰۲۳ راه اندازی خواهد کرد، اما بنا بر نظر برخی منابع کارشناسی مطرح «این پروژه هنوز به طور رسمی آغاز نشده است». این می‌تواند بدان معنا باشد که عرضه چنین گوشی‌هایی حتی می‌توانند به تأخیر بیفتند و یا حتی مانند فناوری مورد انتظار AirPower به حالت تعلیق درآیند. به گزارش فرارو، انتظار می‌رود آیفون تاشو بیشتر شبیه یک دستگاه آیپد باشد و در صورت تا شدن ابعاد آن ۷.۵-۸ اینچ خواهد بود. طبق مطالعه اخیر Counterpoint Research and Strategy Analytics، گستردگی بازار تلفن‌های هوشمند تاشو در سال ۲۰۲۳ به ۹۰ میلیون دستگاه و در سال ۲۰۲۵ به ۱۰۰ میلیون دستگاه می‌رسد. این نشان می‌دهد که گوشی‌های تاشو در سال‌های آینده، بزرگترین و محبوب‌ترین مدل مورد استفاده در صنعت گوشی‌های هوشمند خواهند بود.

منبع: فرارو
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین