کد خبر: ۷۲۸۱۰۷
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴

ماجرای مرگ خرس سیاه بلوچی

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: مرگ تأسف بار خرس سیاه بلوچی، نادیا، به شدت از سوی محیط زیست استان تا حصول نتیجه پیگیری می شود.
ماجرای مرگ خرس سیاه بلوچی
آفتاب‌‌نیوز :

«وحید پورمردان» مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با اشاره به مرگ خرس سیاه بلوچی در باغ وحش گفت: مرگ تأسف بار خرس سیاه بلوچی، نادیا، به شدت از سوی محیط زیست استان تا حصول نتیجه پیگیری می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: «نادیا» نام خرس سیاه بلوچی و گونه منحصر بفرد این استان است که از سال 86 در محل باغ وحش شهرستان زابل و تحت نظارت دانشگاه زابل، نگهداری می شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان محیط زیست، وی ادامه داد: پیرو برنامه پایش مستمر باغ وحش، پرسنل و کارشناسان شهرستان زهک با عدم حضور خرس سیاه بلوچی در قفس مواجه شدند که پس از بررسی بیشتر مشخص شد این گونه با ارزش تلف شده است که بلافاصله این اداره کل با اعزام تیم کارشناسی از استان به محل باغ وحش زابل در حال بررسی علل این حادثه است و نتیجه را پس از اتمام کار کارشناسی اعلام خواهد کرد.

پورمردان تصریح کرد: در چند ماه گذشته با پیگیری این اداره وضعیت محل نگهداری نادیا بهبود یافته و اتاق نگهداری (قفس) بزرگتر شده بود اما متأسفانه این حادثه که البته زوایای مبهمی دارد، رخ داده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: علیرغم وظیفه قانونی پژوهشکده زابل مبنی بر گزارش موارد اینچنینی در خصوص حیوانات امانی تحویل شده به باغ وحش داشتند، این مرکز نه تنها مکاتبه ای در خصوص اطلاع رسانی موضوع به این اداره کل نکرده است بلکه به نظر می رسد نادیا طی چند روز گذشته تلف شده و مسئولین باغ وحش قصد در پنهان نمودن این موضوع داشته اند که این اداره کل حسب وظیفه قانونی خود نسبت به طرح شکایت و پیگیری موضوع از طریق مراجع قضایی استان تا حصول نتیجه اقدام نموده و که نتیجه را به سمع ونظر دوستداران و مردم خواهد رساند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود:امید داریم مطالبه به حق مردم و دوستداران حیات وحش در خصوص موضوع ممنوعیت اسارت ونگهداری حیات وحش تحت هر عنوانی در دولت جدید پیگیری واجرای شود تا بیش از این شاهد تلفات وآسیب حیات وحش ودر پی آن برهم خوردن تعادل در اکوسیستم طبیعی کشور نباشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین