کد خبر: ۷۲۸۱۷۲
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷

خواص فراوان سبزه گندم برای سلامتی/ چگونه سبزه گندم را مصرف کنیم؟

آیا می‌دانستید سبزه گندم که گاه آن را برای اعیاد و حتی عید نوروز سبز می‌کنید، دارای فواید فراوانی برای سلامتی است.
خواص فراوان سبزه گندم برای سلامتی/ چگونه سبزه گندم را مصرف کنیم؟
آفتاب‌‌نیوز :

 برگ‌های تازه جوانه زده گیاه گندم معمولی که به عنوان «علف گندم» و یا «سبزه گندم» می‌گویند، دارای فواید بسیاری است.

به نقل از «تایمز آو ایندیا»، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد استفاده از سبزه گندم به هزاران سال پیش باز می‌گردد که در آن زمان، مصریان باستان از آن برای مزایایی که برای سلامتی داشت، استفاده می‌کردند. به خاطر منافع فراوانی که سبزه گندم برای سلامتی دارد، این گیاه به عنوان یک ماده غذایی فوق‌العاده محسوب می‌شود.

مزایای سبزه گندم
سبزه گندم که به دلیل مقدار بالای کلروفیل به «خون سبز» نیز معروف بوده، یک ماده غذایی فوق العاده است که در طول سالیان متمادی به دلیل مواد مغذی درون آن، محبوبیت زیادی را نیز کسب کرده است.

سبزه گندم از گیاه گندم و برگ‌های تازه جوانه زده گندم به عمل می‌آید و سرشار از آنتی اکسیدان است. گفته می‌شود گیاه گندم دارای خواص ضد التهابی و ضد باکترایی است که می‌تواند در کاهش وزن، کاهش سطح کلسترول و درمان دیابت مؤثر باشد. سبزه گندم همچنین می‌تواند در به حداقل رساندن خطر سرطان کمک کند.

معمولا برای مصرف این گیاه پر خاصیت، از عصاره آن (آب گرفته شده آن) را مصرف می‌کنند؛ هرچند امروزه شما می‌توانید به راحتی کپسول یا حتی پودر آن را تهیه کنید.

اگر به دنبال راهی آسان برای کاهش وزن هستید، پاسخ شما در سبزه گندم است. استفاده منظم از عصاره سبزه گندم، سطح کلسترول را کاهش می‌دهد و متابولیسم را تنظیم می‌کند. تحقیقات مختلف ثابت کرده است که سبزه گندم حاوی سلنیوم است که می‌تواند عملکرد تیروئید را بهبود بخشد که همین امر، نقش مهمی در کنترل وزن افراد دارد.

سبزه گندم دارای مواد مغذی مختلف بوده و سرشار از فیبر است. سبزه گندم همچنین می‌تواند اشتها را کنترل کند و سبب کاهش میل به غذا شود.

کمک به گوارش غذا
این نوع سبزه سرشار از آنزیم‌هایی است که به تجزیه غذای خورده شده در طول روز کمک می‌کند و سبب می‌شود تا معده بتواند مواد مغذی بیشتری را جذب کند. بدین ترتیب گوارش بهتری صورت می‌گیرد.

بهبود عملکرد شناختی
گفته می‌شود که سبزه گندم دارای خاصیت حفاظت از نورون هاست که می‌توانند از مشکل از دست رفتن حافظه جلوگیری کرده و اضطراب را بهبود بخشد؛ بنابراین یک لیوان آب سبزه گندم می‌تواند به واقع سلامت روانی فرد را بهبود بخشد.

کمک به درمان سرطان
یکی دیگر از خواصی که برای سبزه گندم ذکر می‌شود، خواص ضد سرطانی است. طبق گفته برخی از دانشمندان، سبزه گندم ساختار مشابهی با هموگلوبین دارد که نوعی پروتئین است که اکسیژن را در کل بدن حمل می‌کند. بارها شاید گفته شده باشد که استفاده از سبزه گندم می‌تواند اکسیژن رسانی به خون را افزایش دهد؛ همچنین سبزه گندم می‌تواند سلول‌های سرطانی در حال رشد را نیز از بین ببرد. سبزه گندم به دلیل مشخصات تغذیه‌ای خود می‌تواند عوارض شیمی درمانی را کاهش دهد.

عصاره نوشیدنی سبزه گندم

کنترل دیابت
سبزه گندم دارای ترکیبی شبیه انسولین است که می‌تواند سطح قند خون را در بیماران دیابتی بهبود بخشد. مصرف آن همچنین می‌تواند شاخص گلیسمی را کاهش دهد.

تقویت ایمنی
سبزه گندم توانایی بهبود گلبول‌های قرمز خون را دارد که باعث تقویت ایمنی عالی بدن می‌شوند؛ بنابراین در صورتی که خواهان آن هستید تا در این همه گیری که این روزها شاهد آن هستیم، مصونیت بیشتری داشته باشید، صبح زود با معده خالی یک مقدار سبزه گندم مصرف کنید.

پودر سبزه گندم

چگونه سبزه گندم را مصرف کنیم؟
شکی نیست که این گیاه، یکی از مواد مغذی فوق العاده‌ای است که دارای فواید فراوانی است. اگر شما نیز با این موارد گفته شده، قانع شده اید که این گیاه دارای مواد مغذی فراوانی است، کافی است عصاره سبزه گندم را اول صبح به شکل ناشنا مصرف کنید. در غیر اینصورت می‌توانید آن را به شکل قرص، کپسول و یا پودر در رژیم غذایی خود بگنجانید.

البته به یاد داشت باشید بهترین شیوه مصرف این گیاه، شکل تازه آن است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین